۷۰ درصد تیم‌های بازیسازی به دلیل مشکلات ارتباطی از بین می‌روند

شهریار ازهاریان فر، از سازندگان بازی «آمیرزا» با بیان اینکه ۹۸ درصد تیم‌های بازی‌سازی نمی‌توانند با هم ارتباط موثر داشته باشند، گفت: ۷۰ درصد این تیم ها به دلیل مشکلات ارتباطی از بین می‌روند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، شهریار ازهاریان فر در کنفرانسی با عنوان بررسی «متدهای مدیریت پروژه در بازی‌های موبایلی» که چهارشنبه ۱۷ بهمن در دهمین جشنواره بازی‌های رایانه یارانه‌ای برگزار شد، گفت: من را بیشتر با بازی آمیرزا می‌شناسند. از سال ۸۳ شروع به کار کردم و در بازی‌های زیادی مانند شبگرد و شمشیر نادر همکاری داشتم.

از هاریان فر با بیان اینکه تیم‌های دو نفر به بالا با مشکل مدیریت پروژه مواجه هستند، عنوان کرد: ۹۸ درصد تیم‌های بازی‌سازی نمی‌توانند با هم ارتباط موثر داشته باشند. در تیم‌های ایرانی نقش‌ها مشخص نیست و این  موضوع مشکل ساز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تیم‌ها به خاطر مشکلات ارتباطی از بین می‌روند، بیان کرد : این تیم‌ها اول خوب کار می‌کنند اما کم کم از بین می‌روند. مدیریت پروژه، کلیدی برای موفقیت در توسعه بازی‌های موبایلی است. تیم‌هایی در بازی موبایل موفق می‌شوند که مدیریت را مد نظر قرار دهند.

این بازی ساز اظهار داشت: یک پروژه بازی موبایلی شامل برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه، آزمایش بازاریابی و انتشار بازی است. این پروژه شامل یک تیم از متخصصان اعم از برنامه نویسان، طراحان گرافیک موسیقی‌دانان و مدیران پروژه است.

ازهاریان فر با بیان اینکه بررسی اجزای پروژه بازی، یک علم است، عنوان کرد: طرح بازی، طراحی گرافیکی ،برنامه نویسی ،موسیقی، صدا ،تست و اشکال زدایی، بازاریابی و انتشار اجزای یک پروژه بازی هستند.

وی با بیان اینکه تاخیر در توسعه، تغییرات در بازار، ریسک‌های مالی و ریسک‌های قانونی چالش‌هایی را در تیم‌های بازی‌ساز ایرانی ایجاد می‌کنند، گفت: مدیریت احساسات و هیجانات مسئله حائز اهمیت در کار تیمی است. قطع کلام و گفتگو شروع چالش در ارتباطات است و این باید مورد توجه مدیران پروژه قرار گیرد.

گفتنی‌است دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، سالن همایش‌های حجاب برگزار می‌شود.