![مهم ترین چالش ما نبود تیم قوی است](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_________-______________-____________-__________________-______-______________.jpg)
![](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_________-______________-____________-__________________-______-______________.jpg)
خانیان از سرمایه گذاران بازیهای رایانهای نبود تیم قوی مهمترین چالش صنعت بازی ایران دانست و گفت: رویکرد ما کمک به تیمها برای نشر در حوزه بینالمللی و سرمایهگذاری است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد بازیهای رایانهای، محمد اسماعیل خانیان از شرکت نیک استارتر و هوما و از سرمایهگذاران بازیهای رایانهای در حاشیه رویداد سرمایه گذاری سکوی پرش غزال که ۱۶ بهمن در دهمین جشنواره ملی بازیهای رایانه ای برگزار شد، ذر پاسخ به این سوال که چه جذابیتی دیدید که وارد حوزه بازی شدید، اظهار داشت: گیم یکی از عرصههایی است که خیلی کم به آن پرداخته شده است. استارت آپهای گیم خلاقتر هستند .
خانیان اظهار داشت: بحث یوزر و رسیدن به درآمد، میتواند خیلی جذاب باشد برای همین برای ما جذاب است که به یوزر بیشتری برسیم .
وی در پاسخ به این سوال که چه رویکردی برای سرمایهگذاری دارید، عنوان کرد: دو نوع رویکرد داریم؛ رویکرد اول ما منتورینگ و کمک به تیمها به خصوص برای نشر در عرصه بینالملل و رویکرد دوم ما نیز سرمایهگذاری است.
خانیان در پاسخ به این سوال که مخاطب حوزه بازی را تا چقدر میشناسید، اظهار داشت: به دلیل گیم بازی کردن خودمان و هم اینکه تاکنون بر روی دو گیم سرمایهگذاری کردیم تقریباً با مخاطبان این حوزه و اکوسیستمی که وجود دارد، آشنایی داریم.
وی در مورد چالشهای این عرصه، عنوان کرد: مهمترین چالش که وجود دارد، نبود تیم قوی است. توصیه میکنم اکوسیستم گیم ساخته شود. باید سرمایهگذاران از استارت آپهای کوچک حمایت کنند و برای نشر بازیها گام بردارند تا بتوانند آن گیم را آرام آرام منتورینگ و آماده برای نشر کنند.
خانیان در پاسخ به این سوال که چه مدت است که وارد این عرصه شدید، عنوان کرد: ۷ سال است که روی حوزه سرمایهگذاری فعالیت میکنم و دو سال است که در بحث گیم هستیم. ارزیابی من در این چند سال این است که کارها خیلی خوب شده به خصوص این رویداد نسبت به پارسال و دو سال قبل در کیفیت بهتری برگرار شد.