برپایی جشنواره  در برقراری بازی‌سازان نوپا با یکدیگر بسیار کمک‌کننده بود

یکی از تیم‌های منتخب در بخش بازی‌های جدیِ جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برپایی جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای در برقراری بازی‌سازان نوپا با یکدیگر بسیار کمک‌کننده بوده است.


ریحانه اصولی که از آذربایجان شرقی در جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای شرکت کرده‌اند، در حاشیه برگزاری این جشنواره و در گفت‌وگو با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در معرفی تیم بازی‌سازی ریسا، گفت: این تیم متشکل از چهار نفر است که توانسته‌ایم در بخش سیگپ (جایزه بخش بازی‌های جدی) جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای نامزد و حائز دریافت جایزه شویم. 
 
وی بازی «مای کالرز» را به عنوان محصول این تیم معرفی کرد و ادامه داد: این بازی، یک بازی جدی با هدف آگاهی‌رسانی از دوره نوجوانی است. باتوجه به اینکه انسان‌ها همزمان با بلوغ فیزیکی، بلوغ احساسی را نیز تجربه می‌کنند و از آنجایی که بسیاری از نوجوانان متوجه این تغییر نیستند، در این دوره افسرده شده و به انزوا می‌رسند. در این بازی به نوجوانان نسبت به شناخت خود و آموزش آنها تاکید شده است. 
 
این عضو تیم بازی‌سازی ریسا با بیان اینکه بازی‌های جدی یا بازی‌های داستانی می‌توانند تاثیر زیادی بر افراد بگذارند، گفت: بازی‌های جدی و RPG به‌گونه‌ای است که شخص هنگام بازی با آن ارتباط عمیقی برقرار می‌کند. در بازی ریسا نیز کاراکتر به گونه‌ای طراحی شده که هر فرد هنگام بازی بتواند خود را جای کاراکتر بازی بگذارد. 
 
اصولی با ابراز امیدواری از اینکه بازی‌های جدی امکان پیشرفت دارند، گفت: تعدادی از نوجوانان نسبت به بازی مای کالرز بازخورد خوبی داشته‌اند. 
 
وی در ادامه نسبت به تاثیر جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای در برقراری بازی‌سازان نوپا با یکدیگر اشاره کرد و افزود: در این جشنواره ما توانستیم با بازی‌سازان قدیمی و جدید ارتباط بگیریم. به نظر برکزاری چنین جشنواره‌هایی باید برای بازی سازان نو پا بیشتر برگزار شوند.