خبرگزاری ایرنا، میهمان نشست تخصصی کارشناسان بازی‌های رایانه‌ای

بازی‌های رایانه‌ای امروزه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای اوقات فراغت و آموزش با توجه به دغدغه ها، چالش ها، آسیب ها و موضوع درآمدزایی آن، بنظر می رسد حمایت های جدی مسئولان از این صنعت و به ویژه بازی‌سازان ایرانی را می‌طلبد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و به نقل از ایرنا، اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای چنان پیشرفتی داشته که حتی در بسیاری از کشورها درآمدزایی از آن، تقریبا دو برابر هنر هفتم پیش‌بینی شده است.

البته آنچه حائز اهمیت است اینکه بسیاری از کشورها درصددند از طریق بازی‌های رایانه‌ای اندیشه و باورهای خود را به دیگر ملت‌ها القا کنند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تولید بازی‌های رایانه‌ای از نظر اقتصادی نه تنها باعت اشتغال‌زایی و کارآفرینی می‌شود، بلکه می‌توان با سرمایه‌گذاری در این صنعت رشد و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر را که از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم است شاهد بود.

اما آنچه مسلم است اینکه این صنعت در کشور ما نتوانسته از نظر اقتصادی نقش بایسته و شایسته خود را ایفا کند.

امروز توجه به دغدغه‌ها، چالش‌ها، آسیب‌شناسی، موضوع درآمدزایی و غیره حمایت‌های جدی دولت و مسئولان از این صنعت و به ویژه بازی سازان ایرانی را می‌طلبد و این مهم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اهتمام مسئولان در این بخش خواسته همه بازی سازان داخلی است که دولت با اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، اقتصادی، فرهنگی، روان‌شناسی، جامعه شناسی و نیز سلامت می‌تواند به کمک این صنعت بیاید.

در این راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، میزگرد تخصصی با عنوان «جایگاه و نقش دولت در صنعت بازی‌های رایانه‌ای» را با حضور شماری از صاحب‌نظران و کارشناسان صنعت بازی‌های رایانه‌ای برگزار کرد.

هادی کافی سخنگوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید محمدعلی سید حسینی معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مهدی حسینی بلوچی کارشناس حقوقی بازی‌های رایانه‌ای، بابک کرباسی بازی‌ساز و هادی جعفری مسئول کارگروه بازی‌های رایانه‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، از حاضران در این نشست تخصصی بودند.

حمایت همه جانبه دولت از صنعت بازی‌های رایانه‌‌ای و افزایش بودجه این بخش، شنیدن صدای بازی سازان ایرانی، درخواست کمک از رسانه ها، حمایت از توزیع و پخش بازی های تولیدی در موعد مقرر، نگاه ملی به تولید بازیهای داخلی، توجه به این صنعت در سند چشم انداز، ایجاد و ارائه تسهیلات برای تبلیغات بازی های رایانه ای داخلی، توجه به افق های آینده این صنعت، فرهنگ سازی و... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

مشروح این نشست در روزهای آتی منتشر خواهد شد.