طرح ورود بازیهای رایانهای به مدارس به این بخش از پیگیریها
رسید که مسئولان آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازیهای رایانهای اذعان دارند مقصر
نیستند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای و
به نقل از ایکنا، طرح ورود بازیهای رایانهای به مدارس، مهرماه سال 93 از سوی
بنیاد ملی بازیهای رایانهای مطرح شد و در دی ماه همان سال تفاهمنامهای میان
آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازیهای رایانهای تهیه شد.
در 17 بهمن ماه همان
سال کریمیقدوسی که در آن زمان، قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای بود،
عنوان کرد که امیدواریم ظرف مدت زمانی دو روز آینده از سوی آموزش و پرورش تماس
حاصل شود تا امضای این تفاهمنامه را منعقد کنیم. همچنین کریمیقدوسی یکی از دلایل
طولانی شدن امضای تفاهمنامه ورود بازیهای رایانهای به مدارس میان بنیاد ملی
بازیهای رایانهای و وزارت آموزش و پرورش را بررسی بندهای آن عنوان کرد و گفت که
تلاش داریم تا بندهای مهمی را در آن قرار دهیم.
در همان زمان از سوی کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی
آموزش و پرورش عنوان شد که پس از عقد قرارداد از سال تحصیلی 94 ورود بازیهای
رایانهای به مدارس امکانپذیر خواهد بود.
چندماهی گذشت اما تفاهمنامهای را شاهد نبودیم تا
اینکه در اردیبهشت سال 94 کریمیقدوسی در گفتوگو با ایکنا اعلام کرد: در جلسهای
که با نماینده آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد تا 10 بازی رایانهای از سوی بنیاد
ملی بازیهای رایانهای انتخاب شود و پس از انتخاب، در گارگروه ویژه آموزش و پرورش
مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: قرار بر این است پس از تأیید،
بازیهای رایانهای در مدارس نمونه استانهای تهران و البرز در قالب نمایشگاهی
میان دانشآموزان رونمایی شود. امیدواریم این بازیها مورد استقبال دانشآموزان
قرار بگیرند.
همچنین کریمیقدوسی خبر از امضای این تفاهمنامه در
آیندهای نزدیک داد. با گذشت چند ماه از این مصاحبه یعنی شنبه 17 مرداد این مقام
مسئول اعلام کرد که آموزش و پرورش در اجرای طرح ورود بازیهای رایانهای به مدارس
کند است.
کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش
هم بارها در مصاحبه با ایکنا عنوان کرد که آموزش و پرورش در حال بررسی بازیهاست و
هیچ مشکلی به لحاظ امضای تفاهمنامه وجود ندارد.
همچنین خبرگزاری ایکنا پس از حدود یک سال پیگیری
این طرح ورود بازیهای رایانهای به مدارس مجددا با کریمیقدوسی به عنوان رئیس
بنیاد ملی بازیهای رایانهای مصاحبهای انجام داد که در این مصاحبه وی مطرح کرد
که همچنان آموزش و پرورش تمایلی به امضای تفاهمنامه ورود بازیهای رایانهای به
مدارس را ندارد این درحالی است که کفاش همه این صحبتها را نقض کرده و عنوان کرد
که آموزش و پرورش در امضای تفاهمنامه تأکید بسیاری دارد.
با این تفاسیر و با وجود آنکه هر دو نهاد مسئول به
امضای تفاهمنامه تمایل دارند این پرسش مطرح میشود که چرا با گذشت نزدیک به یک
سال از این موضوع اما همچنان کسی کوتاهیها را بر گردن نمیگیرد. مقصر چه کسی است؟
بنیاد ملی بازیهای رایانهای که پیگیر ماجراست یا آموزش و پرورش که با اجرای این
طرح موافقت دارد؟