بیش از 3.4 میلیارد نفر بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در جهان

 مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گزارش نیوزو از وضعیت صنعت بازی‌های ویدئویی در جهان «سال 2024» را منتشر کرده است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گزارش نیوزو نمایی کلی از بازار جهانی بازی در سال 2024 براساس هر منطقه جغرافیایی، تعداد بازیکنان و پرداخت‌کنندگان، درآمد صنعت بازی، بازار پلتفرم‌ها از جمله موضوعاتی است که در گزارش نیوزو به آن اشاره شده است.

براساس این گزارش، در سال 2024 تعداد بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای به بیش از 3.4 میلیارد نفر رسید. در بخش تولید نیز، پس از بازگشت محتاطانه به رشد در سال گذشته، کل بازار امسال با 2.1 درصد رشد سالانه به ارزش 187.7 میلیارد دلاری رسید.

همچنین در این گزارش در خصوص وضعیت بازار پلتفرم‌ها با اشاره به اینکه بازار پلتفرم‌ها شاهد رشد بوده است اما در عین حال، رشد پلتفرم رایانه‌های شخصی، بهتر از موبایل و کنسول است. بازیکنانی که بیشتر با کنسول‌ بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند، مشتاقانه منتظر سخت‌افزار جدید نینتندو هستند و بازی GTA VI نیز در روز عرضه صرفاً برای کنسول‌های نسل نهم منتشر خواهد شد. انتشار کنسول و بازی جدید، باعث تغییر وضعیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای خواهد شد و چشم‌انداز رقابت را تغییر خواهد داد.

در این گزارش در پاسخ به این سوال که وضعیت بازار جهانی در سال 2024 چگونه است و در سال‌های آینده به کجا می‌رود، اشاره شده که علی‌رغم کاهش میانگین زمان بازی بازیکنان از سه‌ماهه اول سال 2021 و افزایش ادغام‌ شرکت‌ها در صنعت بازی، رشد به بازار جهانی بازی‌ها برمی‌گردد؛ اما این رشد دارای یک روند کند و آرام است. در سال 2024، بازار جهانی بازی‌ها 287.7 میلیارد دلار درآمد داشت که نشان‌دهنده %2.1 رشد است.

در بخش دیگری از این گزارش در خصوص درآمد صنعت بازی آمده است: در سال 2024، صنعت بازی‌های ویدئویی در جهان، توانست 187.7 میلیارد دلار درآمد کسب کند که نشان دهنده‌ی رشد 2.1 درصدی سالانۀ آن است. درآمد پلتفرم رایانه‌های شخصی به عنوان کوچک‌ترین بخش امسال، پیش از تغییر نقش‌ها از سال 2025 به بعد، از درآمد پلتفرم موبایل و کنسول بیشتر خواهد شد. بخش رایانه‌های شخصی با 4% افزایش درآمد سالانه به 43.2 میلیارد دلار خواهد رسید.

متن کامل این گزارش از اینجا قابل مشاهده است.