تولیدبازی های اسلامی ایرانی نیازمند حرکت جهادی

 دنیای فناوری به ویژه درعرصه تولیدبازی های رایانه ای ، با چنان شتاب وسرعتی درحال پیشرفت است که اگر ازهم اکنون به فکربرنامه ریزی دراین زمینه نباشیم در آینده لطمات جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود . در زندگی امروزی، حضور در فضای مجازی و استفاده از امکانات آن برای هر فرد ، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. یکی از امکانات این فضا بازی های رایانه ای است که بخشی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان را به خود اختصاص می دهد و با توجه به این که متاسفانه تولیدات خارجی بخش اعظم بازارداخلی ما را در اختیار دارند ضرورت ایجاب می کند با توجه به عدم سنخیت محتوای این آثار با ارزش های دینی و فرهنگی کشور ، مسئولان ذی ربط بیش از پیش به فکر عرضه جایگزین های مناسب باشند و خوراک فکری نوجوانان وجوانان کشور را در زمینه بازی های رایانه ای براساس ارزش های اسلامی- ایرانی تامین کنند ،خوراکی که به هویت بخشی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت ارزش های دینی و ملی منجر شود.بازی های رایانه ای امروز تنهایک ابزار برای گذراندن اوقات فراغت نیست و تولیدکننده های غربی و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، با تمام ابزار و امکانات که بازی های رایانه ای نیز یکی از آن ها ست ،سعی در نفوذ فرهنگی بین جوانان دارند و چنان چه برنامه ریزی مناسبی در این زمینه نداشته باشیم، در آینده با خلاء های جدی مواجه خواهیم شد . طی سال های اخیر ، در عرصه تولید بازی های رایانه ای در کشور حرکت رو به جلویی را شاهد هستیم و بازی سازان ایرانی افتخار آفرینی هایی داشته اند که جای بحثی برای مسئولان این حوزه باقی نمی گذارد . اما باید این نکته را در نظر داشت که در جامعه ما نیاز بالایی به تولید بازی های رایانه‌ای احساس می شود،حال آن که متاسفانه بازی های رایانه ای تولید داخل ، بخش کمی از نیاز جامعه را پوشش می دهد و هنوز در جذب حداکثری مخاطبان این عرصه موفق نبوده است لذا با توجه به رشد روز افزون این بازار و ورود بی وقفه بازی های رایانه ای خارجی به بازار های کشور ، باید یک حرکت جهادی و توام با برنامه ریزی فراگیر در این خصوص صورت گیرد به ویژه آن که برای تولیدبازی های رایانه ای از لحاظ محتوایی از منابع غنی بر خورداریم که با استفاده از این منابع امکان تولید طیف وسیعی از بازی های جذاب حماسی، دینی، داستانی و ...و جود دارد. بازی سازی رایانه‌ای علاوه بر این که موجب انتقال فرهنگ می شود، می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای دانشجویان و فعالان عرصه مجازی و هنر نیز می‌انجامد.