بازی رایانهای سهبعدی «عملیّات انهدام 1: نبرد فاو»، نخستین بازی از «مجموعه بازیهای رایانهای سهبعدی عملیّات انهدام» است که در سال 1387 ارائه شده و به شبیهسازی دقیق «عملیّات والفجر 8» میپردازد.
این بازی که «نخستین بازی سهبعدی و تخصّصی دفاع مقدّس» محسوب میشود، اوّلین بازی تولیدی «شرکت رسانهگستر بنیسی» است که سعی کرده است تا از ظرفیّت محتوایی، فنّی و گرافیکی آن زمان کشور برای ساخت یک بازی رایانهای سهبعدی و اکشن اوّل شخص درگیرکننده و با محتوا، گوشهای از فداکاریهای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدّس و فرهنگ آن را به تصویر بکشد.
«عملیّات انهدام 1: نبرد فاو»، روایتی است نو از عملیّات بزرگ و شگرف «والفجر 8» در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدّس که به حکایت مردمانی نیکو میپردازد که جنایتکار ظالمی به نام صدّام به کشور آنها حمله نظامی کرده است و در پی آن، از رزمندگانی یاد میکند که برای دفاع از اسلام، تشیّع، و کشورشان ایران بپاخاستند و به دفاع از مرزهای پرگهر خود جان بر کف شدند و جنگ با جنایتکار شتافتند.
«عملیّات انهدام 1:نبرد فاو» یک بازی رایانهای سهبُعدی تکنفره است که «عملیّات غرورآفرین والفجر 8» را شبیهسازی کرده و بازیکن را با حال و هوای آن دوران آشنا میسازد، به گونهای که بازیکن در نقش رزمندهای دلاور به نام «کمیل» قرار میگیرد و باید به عنوان یکی از هزاران رزمنده شرکتکننده در عملیّات، به انجام فعّالیّتهای مختلف نظامی بپردازد تا بتواند یک پیروزی بزرگ را نصیب کشورش کند.
این بازی دارای 5 مرحله طولانی است که از ابتداییترین مرحله عملیّات که همان شناسایی منطقه و استقرار نیروهاست، آغاز میشود و در شب حماسه، از رودخانه وحشی اروند میگذرد و خود را به ساحل عراق میرساند. اینجاست که نبردها آغاز میشود و ...
این بازی توسّط «شرکت رسانهگستر بنیسی» با حمایتهای «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مـقـدّس اسـتـان قم» در طـول 18 ماه تهیّه و تولید شده است و در طی این زمان، از دیدگاههای مختلف تحقیقاتی، فیلمنامهنویسی، نظامی، گرافیکی، هوش مصنوعی، صوتی، و ... مورد بررسیهای کارشناسی فراوان قرار گرفته است.
برخی از مهمترین ویژگیهای این بازی عبارتند از:
◊ محیط کاربری آسان و زیبا؛
◊ مرحلههای متنوّع؛ همچون: نخلستان، رودخانه، کانالهای جنگی، شهر، صحرا، و مجتمعهای سربسته؛
◊ صداگذاری تخصّصی؛
◊ تمام فارسی؛
◊ مطابق با فرهنگ اسلام و ایران؛
◊ تحت بررسیهای کارشناسی فراوان؛
◊ ذخیرهشدن نقطهای مرحلهها بر اساس عملکرد کاربر؛
◊ متنهای تاریخچهای زیبا؛
◊ دوطرفهبودن بازی (بازیکن با فرمانده هدایتکننده او)؛
◊ قابلیّت تغییر در تنظیمات بازی؛
◊ بهکارگیری عناصر محیطی، طبیعی و بومی؛
◊ هماهنگ با زمان و حالات هشت سال دفاع مقدّس؛
◊ آموزش مباحث نظامی در حین بازی به کاربر؛
◊ شبیهسازی دقیق نبرد فاو؛
◊ نوآوری در بخشهای مختلف؛ همچون: نقشهها، روش یافتن مقصدها، و نمایشگر وضعیّت کاربر؛
◊ فیلم پایانی.