در میان مخاطبان سومین نمایشگاه گیم تهران کاربرانی هستند که در روز بیش از پنج ساعت گیم بازی می کنند و از نمایشگاه گفتنی هایی دارند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، همزمان با برگزاری سومین روز برگزاری سومین جشنواره بازی های رایانه ای و به دلیل تداخل این روز با روزهای پایانی هفته، مصلای امام خمینی(ره) به عنوان میزبان این رویداد از نخستین ساعت روز شاهد حضور مردم و مخاطبان پرتعدادی بود که برای دیدن نمایشگاه بازی های رایانه ای خود را به محل برگزاری این رخداد رسانده بودند.
در این میان حضور اقشار مختلف از کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان گرفته تا افراد متخصص و دانشجویان رشته های مرتبط با آی تی و بازی سازی رایانه ای از جمله ویژگی های بارز و قابل مشاهده بود به حدی که تحسین و تشویق غرفه داران را نیز با خود به همراه داشت.
غرفه داران از یک سو سعی می کردند با معرفی کامل محصولات خود مخاطبان را در جریان پیشرفت هنر – صنعت بازی سازی کشور قرار دهند و از سوی مردم و حاضران در این نمایشگاه نیز مشتاقانه به دنبال یافتن بازی های مورد علاقه خود و تطبیق آنها با نمونه های غربی بودند که در برخی از موارد تحسین آنها از کیفیت بالای بازی های تولید داخل باعث می شد تا آنها نیز آن بازی را تهیه کنند.
حتی در مواردی برخی از مردم با تلفن همراه خود برای دوستان و اعضای فامیل خود که در خارج از تهران بودند تماس می گرفتند و با تبلیغ دهان به دهان بازی یا نرم افزارها رضایت آنها را برای خرید آن محصولات فراهم می کردند و یا برخی به عنوان هدیه، بازی ها را برای دوستان و اعضای فامیل تهیه می کردند.
دانشجویان و متخصصان صنعت بازی های رایانه ای نیز با پرسش های تخصصی از یک سو درصدد افزودن به اطلاعات و دانش خود بودند و از سوی دیگر سعی می کردند تا تجربیات شان را با بازی سازان در میان بگذارند و چه بسا در این میان زمینه همکاری های بیشتر و تعاملات اجرایی و فکری نیز فراهم می آمد.
** نمایشگاه بازی های رایانه ای نیازمند تبلیغات بیشتر است
«احسان طبری» دانشجوی سال اخر مهندسی پزشکی با بیان آنکه طی سه سال اخیر همه ساله در این نمایشگاه حاضر می شوم گفت: خوشبختانه به عنوان یک مخاطب حرفه ای بازی های رایانه ای و یک بیننده حاضر در تمام ادوار این نمایشگاه می توانم مدعی باشم که هر ساله شاهد پیشرفت کمی و کیفی بازی های ایرانی در تمامی زمینه ها بوده ام.
وی افزود: تعیین نگاه جامع از کودک تا بزرگسال در جنس و تنوع بازی ها باعث شده تا هر نوع مخاطبی بتواند به این نمایشگاه جذب شود و دست خالی بیرون نرود؛ اما حیف که مساله تبلیغات این رویداد آنگونه که شایسته و بایسته آن است چندان جدی گرفته نمی شود.
طبری با بیان آنکه روزانه حداقل دو الی سه ساعت به بازی های رایانه ای به ویژه بازی های ورزشی می پردازد خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مخاطب و بازیگر حرفه ای از جریان برگزاری نمایشگاه مطلع هستم و اخبار آنرا در رسانه ها دنبال می کنم اما ضعف تبلیغات و تمرکز آن بر استان تهران باعث شده تا کمتر شاهد حضور دوستداران بازی های رایانه ای از شهرستان ها در این رخداد باشیم.
** نمایشگاهی که رکورد می زند نیازمند حمایت بیشتر است
حجت الاسلام والمسلیمن «سیدمحمد طاهری» از اساتید حوزه و دانشگاه در حوزه علوم کامپیوتری از دیگر حاضران در سومین روز نمایشگاه درباره این رخداد گفت: حضور در این رویداد و دیدن خروجی تلاش و هنر ایرانی در زمینه آخرین علوم روز دنیا در صنعت بازی سازی مایه افتخار است وامیدوارم این رویداد در ادوار بعدی در شکل بین المللی بتواند زمینه معرفی داشته های قابل ایرانیان را به جهانیان معرفی کند.
وی با اشاره به آنکه این رویداد که طبق آمار و اخبار توانسته بود در دور قبلی (دومین دوره) رکورد تعداد بازدید کننده را که متعلق به نمایشگاه بین المللی کتاب بوده را بشکند نیازمند توجه همه جانبه کلیه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و مردمی است خاطرنشان کرد: اینکه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا بنیاد بازی های رایانه ای متولی توسعه این هنر – صنعت باشند بدون شک رشد این گونه را با کندی مواجه می کند.
وی ادامه داد: در حالی که می توان و باید انتظار داشت کلیه نهادهای خدماتی، اجتماعی، اداری ومرتبط با مسائل فرهنگی با حضور و مشارکت در چنین امری بستری را فراهم آورند تا بازی های راینه ای داخلی با سرعت و شتاب بیشتری به رشد خود ادامه دهند تا بتوانیم در جنگ نرم دشمنان موفق تر از هر زمان دیگری باشیم.
** کیفیت بازی های ایرانی قابلیت رقابت با انواع خارجی را دارد
«سمانه زرندی» از دیگر حاضران در نمایشگاه بازی های رایانه ای که غرق در دموی یکی از بازی ها اکشن معرفی شده در این رویداد بود گفت: از علاقه مندان بازی های اکشن و حادثه ای هستم و با وجود آنکه در رشته حقوق درس می خوانم اما روزانه پنج الی شش ساعت به بازی های رایانه ای می پردازم.
وی با بیان آنکه بر خلاف تصور عموم، بازی های حادثه ای و مبارزه ای در بین دختران نیز از مقبولیت بالایی برخوردار است گفت: طی چهار سال اخیر غالبا از بازی های غربی استفاده کرده ام اما با حضور در این نمایشگاه و دیدن دستاوردهای شرکت های ایرانی می توان به عنوان یک بازیکن حرفه ای گیم ادعا کنم که کیفیت بازی های ایرانی در این دوره به ویژه در ژانر حادثه ای و جنگی مرا شگفت زده کرده و بسیاری از آنها توانایی رقابت با بازی های خارجی را دارند.
زرندی که 12 بازی ایرانی را از نمایشگاه بازی های رایانه ای خریداری کرده بود گفت: قیمت مطلوب بازی های ایرانی و کیفیت بالای آنها آنطور که در این نمایشگاه دیدم مرا وادار کرد تا تمام پول همراهم را به خرید بازی بپردازم و حالا تنها مقداری ته جیبم باقی مانده تا مرا به خانه برساند!
** کاش نمایشگاه بازی های رایانه ای در شهرستان ها نیز برگزار می شد
«نیما رضوی» از هم میهنان آذربایجانی و حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: برای دیدار با تعدادی از اعضای فامیل از تبریز به تهران آمدم و خوشحالم که توانستم در این نمایشگاه حاضر باشم، با حضور در این نمایشگاه احساس می کنم جای برگزاری چنین رویدادهایی در شهرستان ها خالی است و امیدوارم مسوولان به فکر جوانان و نوجوانان شهرستانی نیز باشند.
وی با اشاره به آنکه رشد طرفداران بازی های رایانه ای در برخی از شهرستان ها حتی از تهران نیز بیشتر است گفت: برگزاری این نمایشگاه ها در استان های کشور باعث می شود تا مردم با محصولات ایرانی بیشتر آشنا شوند و با حمایت از تولیدات داخلی علاوه بر خرید آثار ایرانی به رشد اقتصادی شرکت های داخلی نیز کمک کنند.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تا 26 مردادماه در مصلی امام خمینی (ره) برپا است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، همزمان با برگزاری سومین روز برگزاری سومین جشنواره بازی های رایانه ای و به دلیل تداخل این روز با روزهای پایانی هفته، مصلای امام خمینی(ره) به عنوان میزبان این رویداد از نخستین ساعت روز شاهد حضور مردم و مخاطبان پرتعدادی بود که برای دیدن نمایشگاه بازی های رایانه ای خود را به محل برگزاری این رخداد رسانده بودند.
در این میان حضور اقشار مختلف از کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان گرفته تا افراد متخصص و دانشجویان رشته های مرتبط با آی تی و بازی سازی رایانه ای از جمله ویژگی های بارز و قابل مشاهده بود به حدی که تحسین و تشویق غرفه داران را نیز با خود به همراه داشت.
غرفه داران از یک سو سعی می کردند با معرفی کامل محصولات خود مخاطبان را در جریان پیشرفت هنر – صنعت بازی سازی کشور قرار دهند و از سوی مردم و حاضران در این نمایشگاه نیز مشتاقانه به دنبال یافتن بازی های مورد علاقه خود و تطبیق آنها با نمونه های غربی بودند که در برخی از موارد تحسین آنها از کیفیت بالای بازی های تولید داخل باعث می شد تا آنها نیز آن بازی را تهیه کنند.
حتی در مواردی برخی از مردم با تلفن همراه خود برای دوستان و اعضای فامیل خود که در خارج از تهران بودند تماس می گرفتند و با تبلیغ دهان به دهان بازی یا نرم افزارها رضایت آنها را برای خرید آن محصولات فراهم می کردند و یا برخی به عنوان هدیه، بازی ها را برای دوستان و اعضای فامیل تهیه می کردند.
دانشجویان و متخصصان صنعت بازی های رایانه ای نیز با پرسش های تخصصی از یک سو درصدد افزودن به اطلاعات و دانش خود بودند و از سوی دیگر سعی می کردند تا تجربیات شان را با بازی سازان در میان بگذارند و چه بسا در این میان زمینه همکاری های بیشتر و تعاملات اجرایی و فکری نیز فراهم می آمد.
** نمایشگاه بازی های رایانه ای نیازمند تبلیغات بیشتر است
«احسان طبری» دانشجوی سال اخر مهندسی پزشکی با بیان آنکه طی سه سال اخیر همه ساله در این نمایشگاه حاضر می شوم گفت: خوشبختانه به عنوان یک مخاطب حرفه ای بازی های رایانه ای و یک بیننده حاضر در تمام ادوار این نمایشگاه می توانم مدعی باشم که هر ساله شاهد پیشرفت کمی و کیفی بازی های ایرانی در تمامی زمینه ها بوده ام.
وی افزود: تعیین نگاه جامع از کودک تا بزرگسال در جنس و تنوع بازی ها باعث شده تا هر نوع مخاطبی بتواند به این نمایشگاه جذب شود و دست خالی بیرون نرود؛ اما حیف که مساله تبلیغات این رویداد آنگونه که شایسته و بایسته آن است چندان جدی گرفته نمی شود.
طبری با بیان آنکه روزانه حداقل دو الی سه ساعت به بازی های رایانه ای به ویژه بازی های ورزشی می پردازد خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مخاطب و بازیگر حرفه ای از جریان برگزاری نمایشگاه مطلع هستم و اخبار آنرا در رسانه ها دنبال می کنم اما ضعف تبلیغات و تمرکز آن بر استان تهران باعث شده تا کمتر شاهد حضور دوستداران بازی های رایانه ای از شهرستان ها در این رخداد باشیم.
** نمایشگاهی که رکورد می زند نیازمند حمایت بیشتر است
حجت الاسلام والمسلیمن «سیدمحمد طاهری» از اساتید حوزه و دانشگاه در حوزه علوم کامپیوتری از دیگر حاضران در سومین روز نمایشگاه درباره این رخداد گفت: حضور در این رویداد و دیدن خروجی تلاش و هنر ایرانی در زمینه آخرین علوم روز دنیا در صنعت بازی سازی مایه افتخار است وامیدوارم این رویداد در ادوار بعدی در شکل بین المللی بتواند زمینه معرفی داشته های قابل ایرانیان را به جهانیان معرفی کند.
وی با اشاره به آنکه این رویداد که طبق آمار و اخبار توانسته بود در دور قبلی (دومین دوره) رکورد تعداد بازدید کننده را که متعلق به نمایشگاه بین المللی کتاب بوده را بشکند نیازمند توجه همه جانبه کلیه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و مردمی است خاطرنشان کرد: اینکه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا بنیاد بازی های رایانه ای متولی توسعه این هنر – صنعت باشند بدون شک رشد این گونه را با کندی مواجه می کند.
وی ادامه داد: در حالی که می توان و باید انتظار داشت کلیه نهادهای خدماتی، اجتماعی، اداری ومرتبط با مسائل فرهنگی با حضور و مشارکت در چنین امری بستری را فراهم آورند تا بازی های راینه ای داخلی با سرعت و شتاب بیشتری به رشد خود ادامه دهند تا بتوانیم در جنگ نرم دشمنان موفق تر از هر زمان دیگری باشیم.
** کیفیت بازی های ایرانی قابلیت رقابت با انواع خارجی را دارد
«سمانه زرندی» از دیگر حاضران در نمایشگاه بازی های رایانه ای که غرق در دموی یکی از بازی ها اکشن معرفی شده در این رویداد بود گفت: از علاقه مندان بازی های اکشن و حادثه ای هستم و با وجود آنکه در رشته حقوق درس می خوانم اما روزانه پنج الی شش ساعت به بازی های رایانه ای می پردازم.
وی با بیان آنکه بر خلاف تصور عموم، بازی های حادثه ای و مبارزه ای در بین دختران نیز از مقبولیت بالایی برخوردار است گفت: طی چهار سال اخیر غالبا از بازی های غربی استفاده کرده ام اما با حضور در این نمایشگاه و دیدن دستاوردهای شرکت های ایرانی می توان به عنوان یک بازیکن حرفه ای گیم ادعا کنم که کیفیت بازی های ایرانی در این دوره به ویژه در ژانر حادثه ای و جنگی مرا شگفت زده کرده و بسیاری از آنها توانایی رقابت با بازی های خارجی را دارند.
زرندی که 12 بازی ایرانی را از نمایشگاه بازی های رایانه ای خریداری کرده بود گفت: قیمت مطلوب بازی های ایرانی و کیفیت بالای آنها آنطور که در این نمایشگاه دیدم مرا وادار کرد تا تمام پول همراهم را به خرید بازی بپردازم و حالا تنها مقداری ته جیبم باقی مانده تا مرا به خانه برساند!
** کاش نمایشگاه بازی های رایانه ای در شهرستان ها نیز برگزار می شد
«نیما رضوی» از هم میهنان آذربایجانی و حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: برای دیدار با تعدادی از اعضای فامیل از تبریز به تهران آمدم و خوشحالم که توانستم در این نمایشگاه حاضر باشم، با حضور در این نمایشگاه احساس می کنم جای برگزاری چنین رویدادهایی در شهرستان ها خالی است و امیدوارم مسوولان به فکر جوانان و نوجوانان شهرستانی نیز باشند.
وی با اشاره به آنکه رشد طرفداران بازی های رایانه ای در برخی از شهرستان ها حتی از تهران نیز بیشتر است گفت: برگزاری این نمایشگاه ها در استان های کشور باعث می شود تا مردم با محصولات ایرانی بیشتر آشنا شوند و با حمایت از تولیدات داخلی علاوه بر خرید آثار ایرانی به رشد اقتصادی شرکت های داخلی نیز کمک کنند.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تا 26 مردادماه در مصلی امام خمینی (ره) برپا است.