مدیرشرکت آروین تک از فعالان حوزه گیم کشور معرفی تولیدات داخلی و بازیهای بومی را برای جذب مخاطب تاثیر گذار دانست و گفت: بازیهای رایانهای داخلی میبایست به گروههای مختلف اجتماعی معرفی شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسین احمدی افزود: بسیاری از خانواده ها از عرضه بازیهای متنوع ایرانی در بازار بی اطلاع هستند. رسانه ها بخصوص صداوسیما می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.
این تولید کننده بازی های رایانه ای ادامه داد: شرکت های سازنده بازی باید از توانایی معرفی و تبلیغ مناسب تولیدات خود برخوردار باشند. کمتر فضای تبلیغی شهرها در اختیار تولیدکنندگان بازی قرار می گیرد هرچند که تبلیغ به خود خود گران و از توان بازی سازان خارج است.
احمدی تاکید کرد: در صورتی که بازیهای ایرانی به خوبی معرفی شود، خانوادها تمایل می یابند که از این محصولات برای کاربری فرزندانشان استفاده کنند. آسیب های روانی بازی های خارجی بسیاری از خانواده ها را دچار نگرانی کرده است در حالی که بازی های داخلی از نظر کارشناسان آسیب های کمتری دارد .
مدیر شرکت آروین تک ادامه داد: بازی های ایرانی به دلیل لحاظ کردن مباحث سن کاربران و مضامین متناسب با مخاطب از کیفیت مضمونی ممتاز در مقایسه با محصولات خارجی برخوردار است. البته افزایش توان تکنیکی در کنار مضمون و محتوا می تواند مخاطبان را به استفاده از بازی های ایرانی ترغیب کند.
وی از صنعت گیم به عنوان عرصه ای فراگیر و درآمد زا در جهان یاد کرد و ادامه داد: در صورتی که از این حوزه حمایت جدی صورت گیرد و سرمایه مناسب به این بخش تزریق شود، ثمره آن برای عرصه فرهنگ گسترده خواهد بود.