حکم تاریخی علیه انحصار گوگل؛ عرضه مستقیم بازی‌های مایکروسافت روی اپلیکیشن موبایلی ایکس باکس

 دارندگان دستگاه‌های اندرویدی از ماه آینده می‌توانند بازی‌های ایکس باکس را مستقیماً از برنامه ایکس باکس (Xbox App ) خریداری و بازی کنند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، Sarah Bond، رئیس ایکس باکس در کمپانی مایکروسافت، پیامی را در X  با توجه به حکم دادگاه ایالات متحده در این هفته منتشر کرد. او در پیام خود به این موضوع اشاره کرد که گوگل باید بازار اندروید را به روی رقبا باز کند.

باند اظهار داشت که این حکم به بازیکنان ایکس باکس امکان می‌دهد تا بازی‌ها را از برنامه اندروید آن بخرند و بازی کنند.

باند نوشت: «حکم دادگاه مبنی بر باز کردن فروشگاه موبایل گوگل در ایالات متحده، امکان انتخاب و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند».

او در ادامه این پیام خاطر نشان کرده: «ماموریت ما این است که به بازیکنان بیشتری اجازه دهیم در دستگاه‌های بیشتری بازی کنند، بنابراین خوشحالیم که از ماه نوامبر نشر آن را آغاز کنیم و بازیکنان خواهند توانست بازی‌های Xbox را مستقیماً از Xbox App در پلتفرم اندروید خریداری و بازی کنند».

البته هنوز مشخص نیست که کدام بازی ها از طریق Xbox App در دسترس خواهند بود و اینکه آیا این ویژگی فراتر از ایالات متحده به بازیکنان مناطق دیگر گسترش خواهد یافت یا خیر.

گفتنی است این حکم یکی از مهم‌ترین احکامی است که تاکنون علیه انحصار Google توسط شرکت EPIC Games انجام شده‌است. گوگل نیز اعلام کرده است که قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

بر اساس این حکم، گوگل موظف است از اول نوامبر برای یک دوره سه ساله در ایالات متحده  موارد زیر را به کار بندد:

  • از ارائه مشوق‌هایی برای پیش‌نصب Google Play و یا عدم نصب فروشگاه‌های رقیب در دستگاه‌های جدید منع می‌شود.
  • نمی‌تواند سازندگان برنامه را مجبور به استفاده از صورتحساب Google Play کند.
  • نمی‌تواند توسعه دهندگان را از اشاره کاربران به گزینه‌های پرداخت خارجی خارج از فروشگاه Play محدود کند.

ترجمه: سجاد مقدم میرزاخانی