با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای و مشارکت استودیو بازی سازی «سورنا» بازی رایانهای «سیاوش» با اقتباس از شاهنامه، در حال تولید است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای، این بازی که داستان آن از شاهنامه، بندهش و اوستا استخراج شده است در راستای اهداف این بنیاد مبنی بر پرداختن به فرهنگ ملی و معرفی پیشینه تاریخی این مرز و بوم به جوانان و نوجوانان، در دست تولید است.
داستان «سیاوش» که یک بازی اکشن ماجرایی است، از زمان کشته شدن «سیاوش» شاهزاده ایران توسط «افراسیاب» پادشاه «توران»، آغاز میشود. «کیخسرو» پسر«سیاوش» بعد از اینکه توسط »گیو» از «توران» به ایران منتقل میشود، امپراتوری خود را آغاز میکند و به مرور زمان مرزهای تسخیر شده توسط «توران» را باز پس میگیرد و در انتها وارد «توران» شده و پس از سالها جستجو با «افراسیاب» قدرتمند روبرو میشود و در جنگی سخت او را شکست میدهد و انتقام خون پدر را از او میگیرد.
به گفته حسن مهدی اصل مدیر پروژه بازی «سیاوش»، این بازی برای افراد علاقه مند به سبک اکشن و نقش آفرینی در نظر گرفته شده است و هم اکنون 65 درصد از مراحل ساخت خود را پشت سر گذاشته است. همچنین وی گفت: پیش بینی میشود این بازی تا اواخر پاییز امسال به پایان برسد.
حسن مهدی اصل: مدیر پروژه و برنامه نویس ادیتور و گیم پلی، علی اکبر محمدی: برنامه نویس ارشد و برنامه نویس موتور گرافیکی و زبان اسکریپت و گیم پلی، سجاد بیگ جانی : کارگردان فنی ، برنامه نویس هوش مصنوعی و سیستم GUI و گیم پلی، نادر گلباز : برنامه نویس موتور گرافیکی و گیم پلی، هادی رباطی : برنامه نویس فیزیک، محمد آقایی : برنامه نویس موتور گرافیکی، پویا شاهین فر : برنامه نویس موتور گرافیکی و سیستم صدا، احمد محمد نژاد: اسکریپت نویس، حسن مهدی اصل، احمد محمد نژاد، حامد خذریان : طراحی مراحل، علی رضا یار محمدی و احمد محمد نژاد: گیم دیزاینر، حامد خذریان : مدیر هنری و آرتیست، عباس رمضان زاده : آرتیست، محمد امین متین : آرتیست، تیم 5 نفره آلمانی : مسئول ساخت کاراکترها ، ریگ کردن ، و انیمیت کردن و آرمان آرین : داستان نویس اصلی، از عوامل تولید بازی «سیاوش» هستند.
لازم به یادآوری است بنیاد ملی بازیهای رایانهای پیش از این بازیهای «گرشاسپ»، «عصر پهلوانان» و «رویین تنی» را بر اساس شاهنامه و دیگر متون کهن ایرانی وارد بازار کرده است.