![جشنواره بازی به رشد صنعت کمک میکند](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_13_23_14.jpeg)
![](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_13_23_14.jpeg)
مدیرعامل استودیو بازیسازی باباردو با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره ملی بازیهای رایانهای بر ارتباط میان بازیسازان، گفت: رویدادهای مختلفی همچون جشنواره بازیهای رایانهای فجر و هر رویداد و اتفاقی که به رشد و هم افزایی صنعت بازی کند، مثبت است و میتواند به رشد این صنعت کمک کند.
حجت ریحانه، یکی از برندگان غزال زرین دهمین جشنواره ملی بازیهای رایانهای فجر که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را شروع کرده، در حاشیه برگزاری جشنواره و در گفتوگو با بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۰ محصول را در بازارهای داخلی و بینالمللی منتشر کردیم که از جمله شاخصترین بازیها، بازی استراتژی تسخیرگران است. این بازی بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شده است.
وی با بیان اینکه بازی تسخیرگران غزال، زرین بهترین بازی استراتژی و دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی را دریافت کرده است، ادامه داد: در مجموع ثمره ۴۰ محصول، بیش از ۴ میلیون بار دانلود محصولات بوده است.
مدیرعامل استودیو بازیسازی باباردو تصریح کرد: این استودیو در حوزههای مختلف و سبکهای متفاوتی بازی تولید کرده، اما در مجموع بیشتر تمرکز بر خلق تجربههای سرگرمکننده بوده است.
ریحانه در ادامه به وضعیت صنعت بازی اشاره کرد و افزود: صنعت بازیسازی در ایران سابقه طولانی دارد؛ کارهای خوبی انجام شده و پتانسیل زیادی در صنعت بازیسازی ایران وجود دارد اما این صنعت آنطور که باید هنوز شکوفا نشده است که دلایل متفاوتی در این موضوع دخیل هستند. رویدادهای مختلفی همچون جشنواره بازیهای رایانهای فجر و هر رویداد و اتفاقی که به رشد و هم افزایی صنعت بازی کند، مثبت است و میتواند به رشد این صنعت کمک کند.
وی ادامه داد: صنعت بازی، پتانسیل درآمدزایی دلاری بسیار بالایی دارد اما محدودیتها از جمله تحریمها علیه شرکتهای ایرانی و محدودیتهای داخلی از جمله زیرساختهای فنی نامناسب و کمبود امکانات، موجب شده آنطور که باید از آن پتانسیلها استفاده نشود. این درحالیست که این مسیر رو به رشد بوده و میتواند منجر به بهبود صنعت بازی شود.
وی در ادامه بر تاثیر برگزاری جشنواره ملی بازیهای رایانهای بر ارتباط میان بازیسازان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: شبکهسازی و ارتباط با سایر بازیسازان یکی از دلایلی است که منجر شده تا در این جشنواره شرکت کنیم.