آشنایی اعضای انجمن سواد رسانه‌ای با ظرفیت‌های صنعت بازی ایران

جمعی از اعضای انجمن سواد رسانه‌ای ایران با حضور در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از نزدیک با خدمات و فعالیت‌های این بنیاد در بخش‌های مختلف آموزش، پژوهش و نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای آشنا شدند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدصادق دهنادی معاون آموزش و پژوهش این بنیاد در بازدید اعضای این انجمن از بخش آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن معرفی خدمات انستیتو ملی بازی‌سازی در حوزه آموزش بازی‌سازی، به ارائه گزارشی از برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی در استان‌های مختلف کشور پرداخت.
او خاطرنشان کرد که انستیتو ملی بازی‌سازی آمادگی برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی را با همکاری انجمن سواد رسانه‌ای در استان‌های مختلف بخصوص استان‌هایی که هنوز میزبانی از این اردوهای آموزشی را برعهده‌ نگرفته‌اند، دارد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین به ارائه گزارشی از خدمات این بنیاد در حوزه پژوهش و مطالعات بازی‌های دیجیتال پرداخت. او در ادامه به معرفی هفتمین همایش علمی تحقیقات بازی‌های دیجیتال پرداخت که به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی و حمایت نهادهای دانشگاهی و علمی مختلف کشور از جمله انجمن سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود.

این بازدید با همراهی لیلا وصالی، مدیرعامل جدید انجمن سواد رسانه‌ای ایران عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی انجام شد. در بخش دیگری از این بازدید سمیه سرخوش، کارشناس بخش مدیریت مصرف بازی‌های رایانه‌ای در بنیاد نیز ضمن ارائه توضیحاتی به معرفی سایت «چه بازی»، به‌عنوان مرجع معرفی بازی‌های ویدیویی در ایران و دربرگیرنده تمام اطلاعات مورد نیاز والدین برای تهیه بازی‌های مناسب سن فرزندان، پرداخت.
 اعضای این انجمن در ادامه از «اتاق بازی» و همچنین بخش نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای (اسرا) بازدید کردند و با روند رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای توسط کارشناسان این بخش آشنا شدند.


علیرضا فراهانی، معاون بهبود کسب و کار و تولیدات محتوایی نیز در این بازدید در توضیحاتی به معرفی رویکردهای این معاونت در حمایت از شرکت‌های بازی‌ساز و همچنین خدمات این بخش در تولید محتوای تخصصی در حوزه سواد بازی‌های رایانه‌ای برای ارتقاء دانش خانواده‌ها پرداخت. فراهانی برای همکاری با اعضای سواد رسانه‌ای در مسابقات سال آینده اعلام آمادگی کرد. همچنین او با معرفی سایت چه‌بازی و اسرا، پیشنهاد داد تا تفاهمی میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و انجمن رسانه‌ای امضا شود.