رویکردهای نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در قم تبیین شد

جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای در استان قم برگزار شد.


به  گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، علیرضا فراهانی معاون تنظیم گری و کسب وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه گفت: ۳۴ میلیون نفر در کشور بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند و سه هزار و ۵۰۰ بازی‌ساز فعال داریم که در قالب ۵۰۰ تیم از ۲۶ استان فعالیت می‌کنند.

فراهانی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در سال 1402 افزود: این رویداد سال گذشته در ۱۵ استان برگزار شد که بخش فیفا آن به صورت حضوری بود و بخش برخط با شرکت 15 بازی موبایلی ایرانی برگزار شد.

او با بیان اینکه ارتقاء سواد بازی از جمله رویکردهای برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدویی است، گفت: بازی می‌تواند ذهنیت نوجوانان و جوانان را تحت تاثیر قرار دهد. لذا باید مراقبت کنیم این تأثیرپذیری مغایر با فرهنگ کشور نباشد. 

فراهانی با اشاره به شعار «نشاط خانوادگی و بازی‌های رایانه‌ای» به‌عنوان شعار نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران افزود: این مسابقات ۱۵ تا ۲۹ مرداد برگزار می‌شود و ثبت‌نام از ۱۹ خرداد آغاز شده که تا پنج مرداد ادامه خواهد داشت. این مسابقات در دو بخش صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود. امسال بیش از ۲۰ بازی موبایلی ایرانی با کیفیت در مسابقات بخش برخط ارائه می‌شود.

او جریان‌سازی فرهنگی را از مهم‌ترین رویکردهای این مسابقات عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان قم وجود دارد و امیدواریم امسال مدال قهرمانی به شرکت‌کنندگان این استان برسد.

معاونت تنظیم گری وکسب وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای با اشاره به اینکه بازی‌های بخش بین‌الملل هم بین دو کشور ایران و روسیه انجام می‌شود، گفت: این بازی‌ها برای اولین بار انجام می‌شود که باعث انتقال صنعت بازی ایران به خارج از کشور می‌شود. همچنین مسابقات موضوعی از طریق بازی کوییز برای اولین بار در نهمین جام قهرمانان بازی های ویدویی ارائه می‌شود.

او همچنین در توضیحات خود به معرفی برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های آموزش. پژوهش. نظارت و ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای، حمایت از بازی‌سازان و صنعت بازی کشور، برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی، برگزاری دوره‌های سواد بازی و موضوع رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای پرداخت.

گفتنی است این نشست در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد. محمدرضا محقق سرپرست اداره نظارت و صدور مجوز، حسن مداحی سرپرست نظام رده بندی سنی (اسرا) و مهدی مومنی کارشناس شبکه ملی نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  نیز در این جلسه حاضر بودند.