شکل‌گیری زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای در استان ایلام

جلسه هماهنگی استانی برای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان ایلام برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن اسدی نیا معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این جلسه با اشاره به شاخصه‌های این استان در حوزه گردشگری دینی و حضور میلیونی زائران اربعین، گفت: : امیدواریم با رویکرد فعال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نهادهای فرهنگی بتوانیم فضای جدیدی را برای فعالان صنعت بازی در استان ایلام فراهم کنیم.

در این جلسه محمدصادق دهنادی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد ضمن بیان رویکردهای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، این رویداد را فرصتی برای آغاز یک مجموعه فعالیت در حوزه بازی های رایانه ای برشمرد و گفت: شبکه سازی‌ای که در نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی شکل می‌گیرد، می‌تواند باعث شکل‌گیری یک زیست بوم در مجموعه استان باشد.

او در این نشست با توجه به امکان اجرای فعالیت‌های جنبی در حاشیه این رویداد مانند برگزاری کارگاه‌های سواد بازی و آموزش بازی‌سازی، به برخی فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد.

دهنادی همچنین افزود: برگزاری این رویداد علاوه بر شناسایی بازیکنان بااستعداد و نسل جدید مخاطب بازی‌های رایانه‌ای در استان، فضایی برای آشنایی خانواده‌ها با موضوع سواد بازی و ظرفیت‌های کارآفرینی در صنعت بازی‌سازی فراهم می‌سازد.

در این جلسه که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان نیز حضور داشتند، ضمن بیان برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی  در استان، توسعه بازی‌های رایانه‌ای با هدف کاهش این آسیب‌ها را ضروری دانستند.