ژولین استروژی، مدیر تجاری بارن (The Barn) از شرکتهای تولیدکننده و توسعهدهنده بازیهای جدی در هلند ـ یکی از سخنرانان بینالمللی برگزاری رویداد جایزه بازیهای جدی 1399 در روز نخست آن که به بخش سمپوزیوم بازیهای جدی اختصاص دارد، بود.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، او که پژوهش جامعی در خصوص جنبهی تجار بازیهای جدی انجام داده و مصاحبههای متعددی که در این راستا با مدیران و کارآفرینان فعال در این صنعت انجام داده، به یکی از افراد موفق در این حوزه شناخته شده است.
استروژی در سخنرانیاش در این رویداد گفت: تمامی شرکتها و صنایع در زمینههای مختلف چه قدمی و چه نوپا نیازمند برنامه و ساختاری هدفمند و متناسب برای پیشبرد کسبوکار خود هستند، که بازیهای جدی نیز از این امر مستثنا نیست. افراد مسئول و فعال در این زمینه همواره دو نکته بسیار مهم را مدنظر قرار دهند؛ نخست آنکه ممکن است تنها یک الگوی تجاری برای آنها کافی نباشد و دوم آنکه این الگوها باید بهطور دائم بهروزرسانی شوند تا قابلیت تطبیق با شرایط جدید را داشته باشند.
او در سخنرانی خود به اهمیت داشتن مدل و الگوی تجاری برای کسبوکار ضرورت آن در حوزه بازیهای دیجیتال تأکید کردد و ضمن ارائه راهکارهایی برای فعالان حوزه بازیهای جدی گفت: علیرغم عدم اطمینان در خصوص شرایط آینده، بتوانند مدلها و الگوهای تجاری قوی و مستحکمی را طراحی کرده و توسعه دهند.بنابراین شاید بتوان اظهار داشت که محور اصلی طراحی مدل تجاری مناسب در صنعت بازیهای جدی پیشبینی و شناسایی شرایط احتمالی در آینده است، که از طریق تحلیلی همهجانبه، موانع ممکن در زمینههای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فنی را موردسنجش قرار میدهد و درنهایت منجر به ارائه نگرشهای متعددی در راستای محافظت از کسبوکار میگردد که میتوانند بهعنوان پایهای برای مدل تجارت و کسبوکار تولیدکنندگان و توسعهدهندگان بازیهای جدی مورداستفاده قرار گیرند.