حوزه محتوای دیجیتال به ویژه صنعت بازی یکی از صنایعی است که ظرفیت توسعه صادرات ایران در آن چشمگیر است و در سال های اخیر نیز شاهد پروژه های موفقی در زمینه انتشار بازی های ایرانی در بازار بین المللی بوده ایم. درراستای توانمندسازی تیم های بازی ساز در زمینه ورود به بازارهای صادراتی و همچنین حمایت از توسعه برنامه های صادراتی در حوزه بازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازیهای رایانهای برنامه حمایتی مشترکی را آغاز نمودهاند.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای؛ بر اساس توافقات به عمل آمده میان مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری و ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای، دستورالعمل حمایتهای صادراتی مشترک مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری و ساختار حمایتی همگرا جهت حمایت از تولیدکنندگان بازیهای رایانهای به مرحله اجرا رسیده است.
حمایتهای صادراتی این دستورالعمل مشترک، براساس درخواست تیم های بازی ساز در سامانه همگرا و ارزیابی سطح آمادگی محصول برای حضور در بازارهای بین المللی به تیم های حوزه بازی اختصاص خواهد یافت.
برخی از این حمایتها به شرح ذیل است:
- منتورینگ و مشاوره در حوزه تولید و انتشار بین المللی بازی
- شرکت در دوره های آموزشی مرتبط با صادرات بازی
- تهیه گزارش تحقیقات بازار بین المللی و یا طرح کسب و کار صادراتی
- استفاده از ابزارهای بازاریابی و اطلاع رسانی بینالمللی
- حضور مستقل شرکتها در رویدادها و نمایشگاههای بینالمللی
- حمایت از اعزام و پذیرش هیئتهای تجاری
- ثبت محصولات و علائم تجاری در بازارهای هدف صادراتی