صبح امروز نشست خبری رویداد یک ماهه بازیسازی Level Up در سالن کنفرانس بنیاد ملی بازیهای رایانهای و با حضور رسانههای تخصصی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، «امیرحسین فصیحی» مدیرعامل استودیو فنافزار به عنوان برگزارکننده این رویداد به تشریح برنامهها و اهداف این رویداد پرداخت و آن را نخستین در نوع خود دانست.
فصیحی با بیان تاریخچهای از شرکت فنافزار گفت: استودیوی بازیسازی فنافزار از سال ۸۵ کار ساخت بازیهای کامپیوتری را شروع کرد و با عرضه بازی گرشاسپ توانست موفقیت خوبی را در بازار داخلی کسب کند.
وی افزود: بازی گرشاسپ را میتوان به عنوان اولین بازی کامپیوتری ایرانی نام برد که به صورت بینالمللی عرضه شد. گرشاسپ با فروش ۲۵۰ هزار نسخه در ایران به عنوان یکی از موفقترین بازیهای ایرانی شناخته میشود. این استودیو در چند سال گذشته هم بازی Shadow Blade را برای پلتفرمهای موبایل روی فروشگاههای Google Play و iTunes عرضه کرد که با استقبال بسیار خوب مردم در سرتاسر دنیا مواجه شد و حتی چندین بار به عنوان بازی برتر موبایل هم انتخاب شده است. این بازی مدتی پیش برای کنسول پلیاستیشن ۴ هم عرضه شد. از دیگر بازیهای مطرح این استودیو میتوان به عنوان «فرزندان مورتا» اشاره کرد. این بازی سال گذشته توانست در سایت Kickstarter منابع مالی مورد نیاز خودش را به دست بیاورد.
این بازیساز مطرح کشورمان هدف از برگزاری رویداد Level Up را ایجاد انگیزه در بین علاقهمندان به ساخت بازیهای ویدئویی در کشور دانست و گفت: خوشبختانه پس از طرح مسئله از سوی ما به بنیاد ملی بازیهای رایانهای، شاهد حمایت همهجانبه این بنیاد در برگزاری رویداد بودیم و قصد داریم با این رویداد نگاه بازیسازان را بهبود بخشیم.
مدیر استودیوی بازیسازی فنافزار در مورد این رویداد تشریح کرد: رویداد Level Up یک ماه طول خواهد کشید و بازیسازان در طول این یک ماه فرصت دارند تا بازی بسازند. البته این رویداد کاملا به شکل آنلاین برگزار خواهد شد و به گروههای شرکتکننده آدرسهای اینترنتی مختلفی داده میشود تا بتوانند بازی خودشان را در این آدرسها آپلود و در مسابقه شرکت کنند.
فصیحی در ادامهی صحبتهایش گفت: بازیسازان در طول این یک ماه باید نسخهی آزمایشی بازی خودشان را تولید کنند. این نسخهی آزمایشی باید تمام ویژگیهای بازی نهایی را داشته باشد تا گیمرها را مجذوب خودش کند. همچنین در این بازیها باید خلاقیت و نوآوری وجود داشته باشد که این دو عنصر مهمترین ویژگیها برای انتخاب بازیهای برتر خواهند بود.
کسری تهرانی یکیدیگر از دبیران اجرایی این رویداد به حضور جدی و تاثیرگذار مربیان در طول برگزاری رویداد خبر داد و گفت: برای ما حائز اهمیت است که تیمهای کامل بازیسازی در رویداد شرکت کنند نه افراد به صورت مستقل. در این یک ماه، به هر تیم یک مربی اختصاص داده میشود که مربیان از میان برترین فعالان صنعت بازی کشور انتخاب شدهاند و به تیمها کمک خواهند کرد تا بازیهای خود را با نگاه درستی بسازند.
تهرانی به اهمیت رعایت قانون کپیرایت توسط شرکت کنندگان تاکید کرد و افزود: با توجه به این که نگاه انتشار بینالمللی برای آثار وجود دارد، لازم است که تمامی تیمها قانون کپی رایت از صفر تا صد پروژه رعایت کنند.
در ادامه امیرحسین فصیحی به معرفی حامیان و جوایز این رویداد پرداخت و گفت: بنیاد ملی بازیهای رایانهای حامی اصلی این رویداد است و علاوه بر تقبل 25 میلیون تومان وجه نقد به عنوان جایزه؛ بازیهای برتر در غرفه بنیاد در نمایشگاه گیمزکام 2016 آلمان معرفی خواهند شد. جوایز غیرنقدی نیز اعتباراتی است که از سوی کافهبازار، بکتوری و تپسل برای بازیهای برتر در نظر گرفته شده است.
فصیحی به سرمایهگذاری روی پروژههای برتر اشاره کرد و تشریح کرد: بهدنبال آن هستیم که روی بازیهای برتر یا خودمان سرمایهگذاری کنیم یا بخشهای خصوصی دیگری را به سرمایهگذاری تشویق کنیم تا این بازیها در نهایت ساخته شده و به انتشار بینالمللی برسند. بخش انتشار بینالمللی مجموعه فنافزار که با نام Digital Dragon شناخته میشود، وظیفه انتشار این بازیها را برعهده خواهد داشت.
مدیر استودیوی فنافزار به این موضوع اشاره کرد که بازیهای ارسال شده در این رویداد باید قابل بازی باشند و حداقل ۱۵ دقیقه از بازی تولید شود که بتواند اکثر ویژگیهای گیمپلی را نشان دهد. البته باید بتوان این عنوانها را بدون مشکل بازی کرد.
امیرحسین فصیحی در پایان صحبتهای خود، به نحوه شرکت در مسابقه پرداخت و گفت: علاقهمندان از اول تیرماه به مدت هفت روز فرصت دارند تا با مراجعه به سایت http://levelup.fanafzar.com اقدام به ثبتنان کنند که البته رایگان است. همچنین تیمهای شرکت کننده باید یک گروه باشند و هیچ یک از مراحل ساخت بازی نباید توسط نیروهای خارج از گروه ساخته شود.
وی افزود: کانال تلگرامی رویداد با نام کاربری levelup_fanafzar نیز نقشی کلیدی در اطلاعرسانی به شرکتکنندگان خواهد داشت و از این طریق بازیسازان میتوانند از آخرین اخبار رویداد مطلع شوند.