پیرو تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فعالیت جدی برای تبلیغ و آشناسازی عموم مردم از محصولات شرکتهای دانشبنیان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، امسال؛ سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است؛ شعاری که مقام معظم رهبری در پیام نوروز 95 آن را اعلام کردند. مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی، از محل اجرای درست قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان میگذرد.
اما دغدغه اغلب تولیدکنندگان محصولات دانشبنیان، عدم شناخت کافی از دستاوردهای سالهای گذشته و امروز آنان است. آنها علاوه بر فرهنگسازی و ترویج اقتصاد و مصرف محصولات اقتصاد دانشبنیان، به تبلیغات مرسوم نیز نیازمندند.
در این میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سال گذشته در کنار حمایتها و ارائه تسهیلات مختلف به این شرکتها، توجه ویژه و برنامه ریزی برای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی را با همدلی سازمان صدا و سیما، آغاز کرد که نتیجه آن، تفاهم نامهای بود که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صداو سیما امضا شد.
از جمله بندهای اصلی این تفاهمنامه همکاری مشترک فرهنگسازی و ترویج علم و فناوری در جامعه، از راه تولید برنامههای مشترک حمایت از محصولات و خدمات دانشبنیان ساخت داخل و در نظر گرفتن تخفیف فرهنگی در تبلیغ و معرفی کالاهای دانش بنیان ساخت داخل است.
بر اساس این تفاهم نامه، سازمان صدا و سیما ضمن همکاری در تولید و پخش برنامههای رادیویی و تلویزیونی حوزه ترویج علم و فناوری و فرهنگسازی ساخت و عرضه تجهیزات دانش بنیان داخلی، حمایت از تولید ساخت داخل به استفاده حدأکثری از ظرفیتهای داخل کشور برای حرکت به سوی عدم خرید خارج از کشور در مواردی که امکان تولید داخلی وجود دارد متعهد شد که با مساعدت و همکاری معاونت علمی برنامههای خاصی برای این مهم تولید و از شبکههای مختلف خبری سیما پخش شد.
80 درصد اضافه پخش تشویقی
به منظور حمایت حداکثری از تولیدکنندگان داخلی و نیز ارائه دهندگان خدمات و کمک به توسعه اقتصادی کشور، سازمان صدا و سیما، علاوه بر سایر امتیازات در حوزه تبلیغات به شرکت های دانش بنیان، اضافه پخش تشویقی علاوه بر سایر امتیازات نیز اعطا می کند. بر همین اساس، محصولات دانش بنیان، 80 درصد اضافه پخش تشویقی دریافت می کنند.
بر همین اساس، رقم تخفیف به تبلیغات محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی رقم قابل ملاحظهای حدود 30 تا 40 درصد برای تبلیغات محصولات دانش بنیان تولید و ساخت داخل برآورد می شود که این موضوع فضای کسب و کار را برای فعالیت شرکتهای ایرانی آسانتر میکند.
لازم به ذکر است که سال گذشته به همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای نخستین بار تعدادی از شرکتهای بازیسازی دانشبنیان شدند.
بر این اساس تسهیلات جدید سازمان صدا و سیما میتواند جهت تبلیغات و آشناسازی بازیهای تولیدشده توسط بازیسازان دانشبنیان مورد استفاده قرار گیرد.