آیا پول مشکل بازی‌های رایانه‌ای را حل می‌کند؟

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، گفت: قصد داریم اقدامات زیربنایی برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای را جایگزین پول مستقیم کنیم تا هر چه سریع‌تر به صنعت بازی‌سازی برسیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: وضع بودجه بنیاد به هیچ‌وجه خوب نیست و ما امسال را با سختی بسیار زیاد اداره کردیم؛ به طوری که برای امورات جاری نیز با مشکل روبه‌رو هستیم و تاکنون برای ۹ ماهه نخست امسال ۲ میلیارد تومان بودجه گرفتیم.

وی ادامه داد: باید قوانین برای بازی‌سازان تسهیل شود، مشارکت در ساخت بازی کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیست و انرژی زیادی می‌طلبد. ما نمی‌توانیم برای ساخت بازی اعتبار قائل شویم اما با برنامه‌های جدید به صورت زیرساختی مشکلات تولید بازی را برای بازی‌سازان حل می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای همچنین گفت: ما معاونت حمایت را در بنیاد راه‌اندازی کردیم تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کند. به طور مثال یکی از این اقدامات راه‌اندازی سایتی ‌برای معرفی بازی‌سازان به بازار بازی‌هاست و یا اینکه در انستیتو بازی‌سازی در همکاری با دانشگاه علم‌وصنعت دانشجو می‌پذیریم که تا به حال ۴۰۰ نفر برای آن ثبت‌نام کرده‌اند که این خود یک کار زیربنایی است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد قبلا در ساخت بازی مشارکت می‌کرد اما در نهایت اصل پول نیز به بنیاد برگردانده نمی‌شد، افزود: متاسفانه بازی‌سازان به دنبال سودآوری بازی‌های خود نیستند و پرداخت پول مستقیم به بازی‌ساز برای آن مضر است، بهتر است کمک کنیم صنعت بازی‌ها را راه بیندازیم.