رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه چشم انداز بازی های رایانه ای در این مجموعه تدوین شد، گفت: این مجموعه برای بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگ ارسال شده است.
[چشم انداز صنعت بازی رایانه ای در کشور تدوین شد/ صرف روزانه 40 میلیون ساعت برای بازی های ریانه ای]
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای به نقل از ایرنا، 'بهروز مینایی' روز شنبه درهمایش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری افزود: طراحی، تولید و عرضه بازی های الکترونیکی، کسب جایگاه اول در بین کشورهای اسلامی و تامین نیمی از نیازهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخل کشور از مهمترین اولویت های این چشم انداز است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر طراحی و تولید بازی های یارانه ای در داخل کشور، اظهار کرد: باید از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی برای تحقق این موضوع بهره بگیریم.
مینایی، عدم توجه مناسب به این صنعت، نبود قانون کپی رایت، حمایت نکردن از فعالان این صنعت و نبود زیرساخت های مناسب شبکه اینترنت را از جمله چالش های صنعت بازی های رایانه ای اعلام کرد و گفت: قانون کپی رایت باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا تولید کنندگان داخلی با انگیزه بیشتری در این مسیر گام بردارند.
** صرف روزانه چهل میلیون ساعت برای بازی های رایانه ای در کشور
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه حدود 20میلیون بازی کننده یارانه ای در ایران هستند، اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بیش از 124 دقیقه هر فرد صرف این کار می کند که در مجموع حدود 40 میلیون ساعت در کشور صرف این بازی ها می شود.
وی با اشاره به اینکه متوسط سن بازی کنندگان بازی های یارانه ای کشور 16 سال است،اظهار کرد: بازی های رایانه ای ابزاری برای پرکردن اوقات فراغت هستند و در کشورهای پیشرفته اغلب سنین از این وسیله بهره می گیرند.
مینایی با اشاره به اینکه جمعیت کشور ترکیه در بین سنین 16 تا 50 سال حدود 30 میلیون نفر است، گفت: حدود 21 میلیون نفر از این افراد از بازی های رایانه ای بهره می برند.
وی اظهار کرد: مخاطب بازی های یارانه ای در دنیا در سال 2013 به 1.2 میلیارد نفر رسیده است که با محاسبه ابزارهایی نظیر تبلت تعداد مخاطبین این بازی ها افزایش چشمگیری خواهد یافت.
** کسب رتبه پنجم آسیا در بازی های رایانه ای
مینایی گفت: ایران بعد از کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی و هند رتبه پنجم آسیایی را در تولید بازی های رایانه ای به خود اختصاص داده است که باید تلاش کنیم این رتبه افزایش یابد.
وی از تولید 200 محصول ایرانی در این حوزه خبر داد و گفت: 150 موسسه تولیدی در این زمینه در کشور فعال هستند و با تولید محصولات جدید حدود 2 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم به مزیت های ICT در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: ICT علاوه بر توسعه اقتصادی به توسعه اجتماعی نظیر کاهش فقر و عدم توازن منطقه ای نیز می انجامد .
'حسین طایی' اظهار کرد: تحول در روش ها، ارتباطات و محصولات، تغییر در سبک زندگی، ایجاد مشاغل جدید و توسعه بازار کار از جمله مزیت های ICT است .
وی عرضه نسل پنجم تلفن همراه را انقلابی در این زمینه اعلام کرد و گفت: ظرفیت شبکه، سرعت انتقال داده ها، تاخیر در ارسال داده ها، ظرفیت لینک ها از جمله مزایایی این اقدام است.