به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، به نقل از خبرگزاری مهر، بازی ایرانی «گرنی و گریم» از خوش اقبالترین بازیهای اندرویدی چند ماه اخیر در میان بازیبازهای ایرانی بودهاست. بازی ساده و کم حجمی که از نظر زیبایی بصری و هیجان بازی توانسته حتی برخی نمونههای خارجی را هم پشت سر بگذارد. این بازی اما حاصل کار یک تیم حرفهای و پرسابقه نیست!
«گرنی و گریم» در واقع پروژه پایانی یک تیم چهارنفره است که پس از طی یک دوره آموزشی در انستیتو ملی بازیسازی ایران ایده اولیه آنرا طراحی و با اجرا و اصلاح گام به گام آن را به نسخه نهایی که امروز در دسترس مخاطبان است تبدیل کردند.
زینبالسادات موسوی یکی از اعصا این گروه چهارنفره و در واقع طراحی بازی «گرنی و گریم» درباره تولد این بازی به خبرنگار مهر میگوید: اعضا گروه تولید این بازی ۴ نفر از دانشپژوهان انستیتو ملی بازیسازی هستند که پس از ترم اول و دوم در یکی از «گیم جمع» ها به این ایده ر سیدند.
موسوی گفت: گیمجمعها در واقع گعدههایی بود که درآن ایدههای متنوعی میبایست ظرف مدت زمانی مشخص از سه روز تا چند هفته به نتیجه برسند و در این جمعها هر گروه میبایست برمبنای چند کلیدواژه مشخص تولید یک بازی را از ایدهپردازی تا اجرا طراحی میکرد.
وی افزود: در یکی از همین گیمجمعها بود که صرفا به دلیل اینکه طرحی برای کار کردن و ارائه داشته باشیم ایده «گرنی و گریم» شکل گرفت و نسخه اولیه آن ساخته شد که با توجه به تجربه اندک ما در آن ایام با آنچه امروز به عنوان نسخه نهایی شاهدش هستید تفاوتهای بسیاری داشت.
طراح بازی «گرنی و گریم» ادامه داد: در همان مراحل اولیه بازخوردهای بسیار خوبی نسبت به همان نسخه ابتدایی داشتیم که تیم ما را علاقمند کرد که فرآیند کامل کردن آن را ادامه دهیم. با همان چهار نفر کار را گام به گام اصلاح کردیم و در این مسیر اساتید مرکز رشد بازیسازی هم کمکهای بسیاری به ما کردند.
موسوی درباره کیفیت فنی طراحی این بازی گفت: در ابتدا این بازی را برای استفاده در سیستمهای PC طراحی کرده بودیم اما بعد با راهنمایی اساتید تصمیم گرفتیم نسخه اندرویدی آن را هم تولید کنیم که خوشبختانه با استقبال هم مواجه شد.
وی در ادامه تصریح میکند: توجه داشته باشید که تمام این موارد برای گروه ما «اولین» بود با همین تجربه اول وقتی کار در شهریور ماه در کافه بازار عرضه شد خیلی زود به رکورد ۸۰ هزار دانلود دست پیدا کرد که خودمان هم انتظار این استقبال را نداشتیم. البته در موارد دیگر درباره استانداردهای یک بازی انتظارمان بسیار بالاتر از این از خودمان بود.
موسوی در پایان درباره همکاری و همراهی این گروه در حوزه بازیسازی پس از تجربه «گرنی و گریم» گفت: برخلاف گروههای مشابه دیگر ما گروهی بودیم که ۲ تا ۳ سال به صورت مستمر باهم فعالیت داشتیم و این همراهی خوبی بود اما در حال حاضر هر یک از اعضا به دنبال فعالیتهای خاص خود است و بنده هم مشغول طراحی بازی تازهای هستم.