جایگاه گیم ایرانی با  رقابت صحیح با محصولات خارجی تثبیت می‌شود

تولیدکننده بازی رایانه‌ای "نیما" با بیان اینکه هدف اصلی بخش خصوصی در ورود به عرصه تولید و توزیع بازی های رایانه ای سود آوری مالی است، گفت: با رفع مشکلات موجود در این عرصه  حوزه گیم در آینده ای نزدیک شاهد رشد و ورود بیش از پیش بخش خصوصی به صنعت بازی های رایانه ای کشور خواهیم بود. 
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "صادق جبلی" تولید کننده بازی نیما به راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی در صنعت گیم اشاره کردو افزود: صنعت بازی های رایانه ای همچون دیگر صنایع  نیز نیازمند یک چرخه کامل از تولید تا عرضه و همچنین روند صحیح عرضه و تقاضا است. زمانی که موانع سر راه تولید، عرضه و بازاریابی محصولات استودیو ها و شرکت ها بازی سازی برطرف شود و از طرف دیگر سازندگان و دست اندرکاران نیز با شناسایی بازار و نیاز های بومی نسبت به تولید محصولات خود اقدام کنند، می توان شاهد رشد و حرکت در صنعت تولید و عرضه بازی های ایرانی بود.
مدیر عامل شرکت بازی سازی طراحان سفید ادامه داد: در چنین شرایطی گردش مالی صنعت نیز افزایش و می توان با مدیریت مناسب، از ریسک سرمایه گذاری کاست.شرایط یادشده ایده عال  برای ایجاد صنعت و داشتن گردش مالی در آن بود.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای ، حمایت از تیم های تولید کننده مستقلی که توان تولید محصولات با کیفیت دارند، می تواند سهم بسزایی در رشد و ایجاد چرخه اقتصادی  در صنعت بازی های رایانه ای کشور داشته باشد. 
مدیر سایت گیم جابز به بازار یابی ،تبلیغات و توزیع مناسب  و تاثیر آن بر عرصه گیم اشاره کرد و گفت: اگر روند تولید و چرخه صنعت بازی های رایانه ای در ایران کامل باشد، تمامی این موارد به صورت پیش فرض تاثیرگذار خواهند بود و برعکس اگر این روند با مشکل مواجه باشد، بازاریابی و تبلیغات و... تاثیرگذاری بسزایی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: برای مثال فرض کنید محصولی تولید کرده ایم که در آن توجهی به نیاز های مخاطب ایرانی نشده و کیفیت تولید نیز در سطح استاندارد های روز صنعت گیم جهانی نیست. تبلیغات و بازاریابی چنین محصولی در کشور در هر سطح و مقیاسی با شکست روبه رو خواهد شد.
   تولید کننده بازی رایانه ای نیما با بیان اینکه  محدودسازی ورود و عرضه بی‌رویه بازی‌های خارجی هرگز به ایجاد بازار مناسب تولیدات داخلی منجر نخواهد شد ،افزود: صنعتی که در آن رقابتی وجود نداشته باشد پیشرفت نخواهد کرد. این حرف به این معنی نیست که نباید از بازی های ایرانی حمایت کرد بلکه با  ایجاد فضای رقابتی زمینه تولید بازی با محتوا رادر کشور فراهم کرد.
 وی ادامه داد: در بسیاری از ژانر ها و پلتفرم ها خلا بسیاری در زمینه تولید محصول مناسب مخاطبین ایرانی وجود دارد و در صورت تولید محصول با کیفیت و استاندارد می توان مخاطبین بسیاری جذب کرد.