تصویرسازی هدفمند در بازی رایانه ای دروازه جهنم/شوالیه های معبد و کابالیست ها ناجی بشر از سیطره شیطان

انسان ها با توجه به این که شوالیه های معبد نقش اساسی در زنده کردن اقتصاد وپیشرفت تکنولوژی داشته اند، نماد فراماسونری را برای واحد پولی جدید انتخاب می کنند تا از خدمات شوالیه های معبد قدردانی کرده باشند.

به گزارش «سراج24»، شیاطین و نیروهای جهنمی در بیشتر بازی های رایانه ای به عنوان دشمنان اصلی وبا قدرت های مخرب معرفی می شوند که همیشه در مقابل شخصیت های اصلی بازی قرار میگیرند و سعی دارند تا دنیای آنها را از بین ببرند. شیاطین در این بازی های معمولاً به شکل هیولاهایی عجیب الخلقه ظاهر می شوند که به کمک جادو سعی می کنند تا قهرمانان بازی را از پیش رو بردارند. علاوه بر این، در این بازی ها، کاربران به کمک روش های خود شیاطین به مبازه با آنها می­پردازند و تنها راه نابودی این موجودات، استفاده از نیروهای تاریک خودشان است.

یکی از بازی هایی که در این سبک طراحی شده است، بازی «هل گیت» می باشد که اولین بار با نام «هل گیت: لندن» به بازار عرضه شد. داستان بازی به باز شدن دروازهای جهنم در نقاط مختلف دنیا می­پردازد که بزرگترین این دروازه ها در شهر لندن باز می­شود ونیروهای شیاطین به سرعت شهر را به  تصرف خودشان در می­آورند. انسان ها برای باز پس گیری شهر و خانه هایشان، گروههای مبارزه تشکیل می­دهند اما از آنجا که سلاح­هایشان در برابر شیاطین کاربردی ندارد به سختی شکست می­خورند. انسانها در مبارزات متعدد به شدت شکست می خورند تا اینکه  دو گروه به دفاع از انسانیت بر می خیزند و این دو گروه در بازی «تمپلارها» و «کابالیست ها» معرف می شوند. این دوگروه در واقع معرف گروه های واقعی در جهان هستند و همان دیدگاهها و افکار را دارند.

 تمپلارها یا همان «شوالیه های معبد» که در دوران جنگ های صلیبی تشکیل شدند به کمک سلاح ها و وسایل جادویی که از گذشته و در دوران جنگهای صلیبی به دست آورده بودند به مبارزه با شیاطین می پردازند و در بازی اینطور تصویر سازی می شود که این وسایل جادویی به خاطر مقدس بودن، توانایی آن را دارند که موجودات جهنمی را از بین ببرند و این مسئله باعث شد تا تمپلارها به عنوان اولین جنگجوها در خط مقدم شهرت یابند.

گروه دوم کابالیست ها هستند که پیرو مکتب کابالای یهودیت می باشند. در مکتب کابالا نیز، استفاده از جادو و ارتباطا دنیای فرابشری امری عادی برای پیروان معرفی میشود، و در واقع این مکتب بر پایه جادو شکل گرفته است. پیروان این مکتب در بازی با استفاده از جادو تواتسته اند تا کنترل برخی از شیاطین را به دست گیرند و با گرفتن اطاعات از آنها توانسته­اند، مخفیگاه ها و نحوه مبارزه با شیاطین را یاد بگیرند. در این بازی کابالیست ها به خاطر قدرتهای جادویی که در اختیار دارند به راحتی توانستند تا از انسان ها در مقابل حملات پی در پی شیاطین دفاع کنند و توانایی هایشان در کنترل شیاطین و نابودی کامل آنها باعث شد تا آنها به عنوان فرماندهان اصلی مبارزه با ایشان انتخاب شوند و رهبری جوامع انسانی را به دست گیرند.

کتابی با عنوان «کلید حیرام» نوشته دو ماسون به نام های «کریستوفرنایت» و «رابرت لوماس»، حقایق مهمی از ریشه های فراماسونری را آشکار می کند. به نوشته این دو، فراماسونری استمرار شوالیه های معبد می باشد. به علاوه، این نویسندگان سرچشمه های نظام معبد را نیز بررسی کرده­اند . شوالیه­های معبد در طول دوران استقرار در اورشلیم(بیت المقدس)، دستخوش تغییرات بسیاری شدند و همراه با مسیحیت، عقاید دیگری را اتخاذ نمودند. گفته می شود که ایشان در معبد سلیمان، رازی را کشف کرده اند.

 نویسندگان اعضای نظام معبد را محافظان زائران مسیحی فلسطین می دانند که تظاهر به این عمل می­نمودند و هدف حقیقی شان کاملاً متفاوت بود. این دو نویسنده می گویند طولی نکشید که مدارک مهمی در ارتباط با اجرای حفاری های وسیع در زیر خرابه های معبد یافتیم . نویسندگان کتاب کلید حیرام حفاری های شوالیه­های معبد را بی نتیجه می­دانند و چنین استدلال می کنند که این گروه آثاری در اورشلیم کشف کردند که دیدشان را نسبت به جهان تغییر داده است، به علاوه بسیاری از دیگر محققان همین عقیده را دارند. حتماً دلیلی وجود داشته که شوالیه های معبد را با وجود مسیحی بود از سرزمینهای مسیحی عالم به اروشلیم بو به پذیرش عقاید و فلسفه کاملاً متفاوت و دارای مراسم بدعت آمیز و اجرای تشریفات «جادوی سیاه» هدایت نموده است.

مطابق دیدگاه مشترک بسیاری از محققان این دلیل «کابالا» می باشد. معنای لغوی کابالا «سنت شفاهی» است. دایره المعارف و لغت نامه ها آن را شاخه ای مبهم و سری از یهودیت تعریف میکنند. براساس  این تعریف، کابالا به موشکافی معانی پنهان تورات و دیگر نوشته های یهودی می پردازد اما با بررسی دقیق تر موضوع به حقایق دیگری پی می بریم، نظیر اینکه کابالا مکتبی است که در بت پرستی ریشه داشته، قبل از تورات موجود بوده و بعد از آشکار شدن تورات در یهودیت گسترش یافته است.

به روشنی نمی دانیم کابالا از کجا آمد یا چگونه گسترش یافته است. این اسم، نامی عمومی برای فلسفه ای سری، باطنی، منحصر به فرد و آمیخته با علوم ماوراءالطبیعه است که مشخصا با یهودیت در آمیخته است. کابالا به عنوان عرفان یهودی شناخته شده اما بعضی اجزای آن نشان می دهد بسیار پیش تر از تورات بوجود آمده است.

«سالومون ریناچ» کابالا را «نمونه­ای از بدترین انحرافات ذهن انسان» تعریف می­کند دلیل این سخن وی این است که تعالیم کابالا به طور گسترده با جادوگری مرتبط می باشد. کابالا در طول هزاران سال سنگ بنای انواع تشریفات جادوگری به شمار می رفته است. این اعتقاد وجود دارد که خاخام­هایی که کابالا را مطالعه می کنند از توان جادوگری بزرگی برخودارند.

بازی «هل گیت:لندن» در سبک نقش آفرینی اکشن روایت می شود و کاربران در بازی می توانند کاراکتر مورد نظرشان را بسازند و با آن به بازی بپردازند. کاربران می توانند رسته مورد نظرشان را نیز برای کاراکترشان انتخاب کنند و در نقش یک تمپلار یا کابالیست به بازی بپردازند. تمپلارها در بازی جنگجویانی مقدس معرفی می شوند که توانایی جان بخشی به دیگر کاربران را دارند و از نیروهای مقدس برای نابودی شیاطین استفاه می کنند اما کابالیست ها به کمک نیروهای جادویی که به کمک مکتب کابال به دست آورده اند به مبارزه با شیاطین می پردازند وآنها را از بین می برند کاربران در روند بازی با شخصیت های جانبی مختلفی روبرو می شوند که تمامی آنها با تمپلار یا کابالیست هستند و هرکدام سعی دارند تا به کمک توانایی هایشان شیاطین را از بین ببرند و ناجی نوع بشر شوند. بازیکنان در نقش یکی از سربازان ارتش مبارزه با شیاطین قرار می گیرند که فرماندهی این ارتش را کابالیست ها بر عهده دارند.

بازی با استفاده از نمادهای فراماسونری و کابالا سعی دارد تا به تبلیغ تفکرات این فرقه ها بپردازد. برای نمونه، واحد پول در بازی «پالادیوم» نام دارد که نماد فراماسونری بر آن حک شده است. پس از پیروزی شیاطین و به تصرف درآمدن بیشتر شهرهای جهان به دست شیاطین، واحدهای پولی قدیمی از بین می روند و انسانها مجبور می شوند تا واحد پولی جدید به وجود آوردند.

انسان ها با توجه به این که شوالیه های معبد نقش اساسی در زنده کردن اقتصاد وپیشرفت تکنولوژی داشته اند، نماد فراماسونری را برای واحد پولی جدید انتخاب می کنند تا از خدمات شوالیه های معبد قدردانی کرده باشند.

 همچنین در دموی ابتدایی بازی راوی با استفاده از «کتاب مکاشفه یوحنا» بیان می کند که انسانها همیشه در تاریکی حضور داشتند و فقط تعداد اندکی از آنها با استفاده از آموزه­های کتاب به حقایق دنیا آگاه شدند و همین این افراد هستند که انسان را به رستگاری هدایت خواهند کرد. در بازی کابالیست ها یا همان پیروان کابالا افرادی باهوش به تصویر کشیده می شوند که با دلسوزی سعی دارند دانش خودشان را دراختیار تمام انسان ها بگذارند و به آنها کمک کنند تا آینده­ای پیشرفته برای خودشان بدست آوردند.

در بازی هل گیت، نیروهای شیاطین به فرماندهی «سیدونیس» قصد دارند تا به کمک باز کردن دروازه­های متعدد در سرتاسر جهان، دنیای انسان ها را فتح کنند و برای خودشان فرمانراویی جدیدی تأسیس کنند. در این میان انسان ها با اتکا به نیروهای خودشان به مبارزه با شیاطین پرداخته اند و با استفاده از جادوهای تاریک و سلاح های باستانی شیاطین را از بین می برند.

انسان ها به حال خود رها شده اند و هیچ نیرویی به غیر از خودشان از آمها حمایت نمی کند. در روند بازی بازیکن با این احساس که انسان ها فقط با اراده خودشان زنده می مانند و می توانند در برابر شیاطین خود را محافظت کنند همذات پنداری میکنند.

در کنار چنین رویکردی، بازی به طورنامحسوس، کابالا را از فرقه های معتبر و بازگو کننده حقیقت معرفی می کند و اینطور می نمایاند که سران این فرقه ها با اینکه از جادوی سیاه استفاده می کنند اما نیتشان خیر است و سعی دارند تد تا انسانها را هدایت کنند و در این راه حتی حاضرند، خودشان را نیز قربانی کنند. افکار و نمادهای این فرقه در روند بازی بارها نمایش داده می شود و بسیاری از زره هایی که کاربران برای کاراکتر خودشان انتخاب می­کنند دارای نماد این فرقه است و توضیحاتی که درباره این زره ها در بخش توضیحات آنها داده می شود تمامی معرف افکار این فرقه است. درنهایت بازی هل گیت یکی از بازی های نقش آفرینی است که به شدت سعی دارد در قالب بازی مفاهیم خاص مورد نظر سازندگانش را به کاربران انتقال دهد. 

منبع:حلقه وصل

http://seraj24.ir/fa/news-details/75464/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%AF%D9%81%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%AC%D9%87%D9%86%D9%85%7C%D8%B4%D9%88%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%A8%D8%AF-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D8%AC%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DB%8C%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86/