می‌توان از ظرفیت‌ تصویرسازی‌مان برای شکوفایی صنعت گیم بهره برد

یک هنرمند پیشکسوت طراحی گرافیک گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در جامعه تصویرسازی وجود دارد با سرمایه‌گذاری خوب، تحلیل موقعیت، نیازسنجی و تبلیغ می‌توان از این ظرفیت‌ها برای شکوفایی صنعت گیم بهره برداری کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید حمید شریفی آل‌هاشم، هنرمندان پیشکسوت عرصه نقاشی، طراحی گرافیک و از بنیانگذاران واحد گرافیک حوزه هنری با بیان اینکه نمی‌توان نسل نوجوان و جوان را از بازی رایانه‌ای جدا کرد، گفت: با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، صنعت گیم نیز با توسعه روز افزون روبروست و هر روز شاهد اتفاقات بزرگ در این حوزه هستیم که نمی‌توان آنها را ندیده گرفت در عین حال رقابت نیز در این عرصه تاثیرگذار بسیار نفس‌گیر است.
وی افزود: ماجرا پیچیده‌تر از آن است که چند جوان مستعد دور هم جمع شوند و با مهارت‌هایی که در زمینه برنامه‌نویسی، طراحی گیم دارند، وارد کارزاری سخت و نفس‌گیر با تولیدکنندگان خارجی شوند. این صنعت به همت متخصصان پرتلاش در هنر طراحی، برنامه نویسی، ادبیات داستانی، اندیشه و سرمایه گذاران جدی نیازمند است.
شریفی آل هاشم در ادامه فقدان تبلیغ را از مهمترین موانع آشنا نبودن نسل نوجوان با بازی‌های رایانه‌ای ایرانی خواند و اظهار کرد: متاسفانه سازو کاری برای معرفی و تبلیغ محصولات ایرانی وجود ندارد، یکی از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبای تهران اثر بسیار خوبی تولید کرده بود که متاسفانه به دلیل نبود تبلیغ شانسی برای دیده شدن پیدا نکرد. این مشکل انگیزه هنرمندان جوان ایرانی را از بین می‌برد. 
به گفته این هنرمند، تصویرسازان ایرانی هنرمندان پرتوان و مستعدی هستند که افتخارات زیادی در عرصه‌های بین المللی کسب کرده‌اند و با توجه به این ظرفیت‌هایی که در جامعه تصویری سازی وجود دارد با سرمایه گذاری خوب می توان از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد. 
شریفی آل‌هاشم ادامه داد: با وجود فراهم نبودن شرایط برای معرفی، عرضه و فروش محصولات ایر انی، شاهد هستیم که بازی‍های خارجی با بوق و کرنا وارد بازار ما می‌شود و با شارژ خوب و با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسد. این وضعیت نابرابر موجب شده تا تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی قدرت ریسک‌پذیری نداشته باشند و با ترس و لرز وارد این حوزه شوند.
وی با بیان اینکه پیشرفت صنعت گیم ایران به عوامل متعددی از جمله سرمایه‌گذاری، ارائه فکرهای نو، بهبود شیوه‌های تولید، طراحی مراحل گوناگون جذاب و متنوع برای مخاطب و تبلیغ اصولی نیازمند است، یادآور شد: صنعت گیم ایران اگر قرار است در مسیر توسعه گام بردارد باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم فراهم شود که تجربه نشان داده برخی از این عوامل نیز فراهم است و تنها به مدیریت اصولی نیاز دارد.
این هنرمند پیشکسوت نقاشی در ادامه تحلیل موقعیت و نیازسنجی را از دیگر عواملی برشمرد که در صنعت گیم ایران مغفول مانده است و افزود: درک مخاطب نوجوان و جوان از گیم درک خودگردان است اما درک و تحلیل صاحبنظران از این حوزه درکی است از سر ارادت. ارتباط نسل امروز با این بازی‌های رایانه‌ای به اندازه‌ای است که تحلیل، ارائه اطلاعات و ایده های فرهنگی از نیازهای ضروری این نسل است و باید NGOهای آموزشی و انسانی تشکیل شوند تا به این امور که جای خالی آنها احساس می‌شود، بپردازند.
شریفی آل‌هاشم تاکید کرد: اگر تحلیل درستی از موضوع داشته باشیم و متناسب با نیازها بستری برای سرمایه گذاری فراهم کنیم، می‌توان بازی‌هایی طراحی و تولید کرد که محرک نسل جوان آینده برای نزدیک شدن به مناسبات فکری و فرهنگی ایرانی باشد و علاوه بر آن بازار خوبی برای صنعت گیم ایران در جهان ایجاد شود.