«بچه‌های شهر بهشت»؛ در انتظار حمایت‌های پدرانه

گروه فضای مجازی: بازی رایانه‌ای «بچه‌های شهر بهشت» که توسط کانون فرهنگی، هنری شهید حسین تقوایی در شهر مشهد تولید شده، در انتظار حمایت‌هایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جمشید ربانی، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید حسین تقوایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به عملکرد کانون در حوزه بازی‌های ضداسلامی، اظهار کرد: در کانون تیمی با نام «نرم‌افزاری» تشکیل شده است که مسئولیت بررسی بازی‌های جدید ضداسلامی و مروج فرهنگ غرب را برعهده دارد. این گروه پس از بررسی، موضوعات ارزشی که در آن بازی‌ها مورد هجمه قرار گرفته را استخراج و متناقض آن به صورت خنثی‌کننده در بازی‌های بومی خودمان قرار می‌دهند.

وی افزود: برای مثال، اگر در بازی غربی به موضوع مد مو و حجاب پرداخته شده است ما به تولید بازی‌هایی می‌پردازیم که به واسطه موضوعات اسلامی آن موضوعات ضداسلامی را خنثی می‌کنیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید حسین تقوایی تصریح کرد: در سال 90 بازی رایانه‌ای «ماجرای سجاد کوچولو» تولید شد که در کشورهای عرب‌نشین حاشیه خلیج فارس مورد استقبال قرار گرفت. این بازی توسط کانون تولید شده بود.

وی بیان کرد: بازی رایانه‌ای «بچه‌های شهر بهشت» توسط کانون تولید شده است. این بازی در شش حوزه ارزش‌ها و آسیب‌ها طراحی شده است که می‌توان به بخش‌های تغذیه و سلامت، حوزه خانواده و مسائل تربیتی، زیارت و آداب آن، حوزه مدرسه، حوزه جامعه و آسیب‌های اجتماعی و حوزه قانونمداری اشاره کرد.

ربانی اظهار کرد: در بخش تغذیه باید‌ها و نبایدهای صرف برخی از غذاها را آموزش می‌دهیم برای مثال خوردن فست‌فود، آدامس، پفک ممنوع است و الگوهایی همچون میوه، سبزیجات و لبنیات را جایگزین آنها می‌کنیم یا در بخش قانون‌مداری مباحثی همچون عبور از چراغ قرمز و زد و رد نشدن از روی سبزه و گل در بوستان‌ها را مطرح می‌کنیم.

وی بیان کرد:  این بازی‌ رایانه‌ای به صورت نرم‌افزاری بوده که برای کودکان بین 6 تا 10 سال آموزش داده می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری هید حسین تقوایی تصریح کرد: هم‌اکنون توانسته‌ایم تنها یک نسخه از بازی را تولید کنیم و به دلیل آنکه حامی مالی برای این بازی پیدا نکرده‌ایم، منتظر حمایت‌های وزارت ارشاد هستیم چراکه این بازی‌ها یک محصول دینی است و می‌تواند آثار و برکات مناسبی در جامعه داشته باشد.

وی بیان کرد: متأسفانه مسئولان استانی اعتبارات را صرف برنامه‌های سمبلیک و همایشی می‌کنند و حاضر نیستند برای چنین محصول فرهنگی مذهبی هزینه‌ای کنند.

ربانی در پایان اظهار کرد: تولید این بازی رایانه‌ای از خردادماه امسال توسط 21 نفر آغاز شده بود که شامل سه کارشناس مذهبی، هفت کارشناس اجتماعی و 11 نفر تیم اجرایی همچون برنامه‌نویس و گرافیک است.

http://www.iqna.ir/fa/News/1474647