ادبیات کهن ما ظرفیت اقتباس برای بازی نامه را دارد

یک نویسنده ژانر تخیلی گفت: داستان های قدیمی و کهن ما به دلیل دنباله دار بودن قصه، می تواند به بازی رایانه ای تبدیل شود.

سیامک گلشیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ادبیات مدرن و کلاسیک ما جای کار زیادی در زمینه ساخت گیم وجود دارد؛ همانطور که در ادبیات مدرن نیز رمان های زیادی وجود دارد که می تواند به فیلم تبدیل شود. 
وی با بیان اینکه ساخت بازی بسیار مهم است و جای کار زیادی دارد، گفت: قصه سمک عیار، شاهنامه ، قصه های هزار و یک شب و خیلی از قصه های کهن ما دارای ظرفیت اقتباس برای بازی نامه هستند.
این نویسنده، با تاکید بر اینکه داستان های قدیمی و کهن ما به دلیل دنباله دار بودن قصه می تواند به بازی رایانه ای تبدیل شود، ادامه داد: کتابخوانی در کشور ما کم است، پس ایرادی ندارد که بازی ای ساخته شود که قهرمان اصلی آن رستم باشد، با تمام اتفاقاتی که در شاهنامه برای او به وقوع می پیوندد.
نویسنده رمان 'همسران' ، ساخت بازی از روی متون کهن را مورد علاقه هنرمندان فعال در کودک و نوجوان دانست و اظهار کرد: حتی می توان گفت، ساخت این بازی ها کارگردانان را به ساخت فیلم هایی با محتوای قصه های کلاسیک فرا می خواند.
گلشیری، اقتباس سینمایی از ادبیات را نیز دغدغه هنرمندان خواند و افزود: کارگردان هایی که در زمینه کودک و نوجوان کار کرده اند، می توانند از این رمان ها برای تولید یک فیلم خوب استفاده کنند، ولی متاسفانه تعداد این افراد بسیار کم است.

نویسنده مجموعه داستان 'من عاشق آدم های پولدارم' اضافه کرد: در کشورهای غربی ابتدا فیلم و سپس بازی آن ساخته می شود، ولی شاید در ایران با توجه به دوره های مختلفی که جشنواره بازی های رایانه ای برگزار کرده، این اتفاق بالعکس بیفتد و از بازی بتوان فیلم سینمایی ساخت.

http://www.irna.ir/fa/News/81367989/