سومین روز برگزاری کارگاه تخصصی بازیسازی با موضوع «مفاهیم موتور فیزیک و آشنایی با Nvidia
PhysX» با حضور یاسر ژیان و
امیر حسن فصیحی ، با برپایی 4 کارگاه در
حاشیه نمایشگاه بازیهای رایانهای و سومین نمایشگاه بین المللی رسانههای دیجیتال
برگزار شد که مورد توجه بازی سازان قرار گرفت.به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای،
در سومین روز برگزاری کارگاههای تخصصی بازی یاسر ژیان درباره Deferred Shading و Serialization in C++ with
Boost امیر حسین فصیحی درباره مفاهیم
موتور فیزیک و آشنایی با Nvidia PhysX مطالبی
را ارایه کردند.
ابتدا یاسر ژیان طبسی، برنامهنویس، درباره مراحل
رندر در زمان واقعی- یکGPU Program چیست؟- مشخصات و ملاحظات
در برنامههای GPU-Post-processing در زمان واقعی- کاربردهای post-processing-تکنیکهای post-processing توضیحاتی ارایه کرد.
او درادامه کارگاه مفاهیم Serialization، Reflection و Type Construction و فهرست نیازمندیهای یک کتابخانه Serialization، معرفی BoostSerialization و مروری بر واسط
برنامهنویسی به تفصیل برای حاضران شرح داد.
درکارگاه بعدی امیر حسین فصیحی درباره موتور
فیزیک شامل شبیه سازی علمی و شبیه سازی real
time ، موتور فیزیکهای تجاری از قبیل Havok،Bullet،ODE،Newton،Vortex و اینکه PhysX تنها موتور فیزیکی است که از پشتیبانی
سخت افزاری برخوردار است، توضیح داد .
مخاطبان این کارگاه بازی سازان ، دانشجویان و
علاقهمندان بازی سازی بودند.
شرکت در این کارگاهها برای افراد ثبت نام
شده از طریق سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجاز است .
مخاطبان کارگاه های تخصصی ملزم به داشتن
اطلاعات بسیار بالا در زمینه های برنامه نویسی و گرافیک نیستند بلکه تمامی افرادی که آشنایی اندکی با هوش مصنوعی و برنامه نویسی
داشته باشند، می توانند از از این کارگاه ها استفاده کنند.
علاقهمندان می توانند برای آگاهی از برنامه
های کامل کارگاه های آموزشی و تخصصی ساخت
بازی رایانه ای به پایگاه اینترنتی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به آدرس www.icrg.com مراجعه و برای شرکت در
بقیه کارگاه ها نیز ثبت نام کنند.