قدرت رسانه بازی های رایانه ای کشور ناشناخته است

تهران - ایرنا - مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: اکنون بسیاری از هنرمندان و صاحبان کتاب و روزنامه و حتی در رده های حاکمیتی نسبت به قدرت رسانه بازی های رایانه ای شناخت کافی ندارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، بهروز مینایی روز چهارشنبه در نشست تخصصی ضرورت های آموزش سواد رسانه ای در ایران با بیان این که شناخت ابعاد مختلف بازی های رایانه ای و سلطه بر آنها بر دیگر رسانه های ما نیز تاثیرگذار است، اظهار داشت: میزان استفاده از بازی های رایانه ای خارجی در کشور ما صد درصد است و کمتر به بازی های تولید داخل توجه می شود. 
وی اظهار داشت: در حوزه بازی های رایانه ای نباید تنها به ابعاد مخفی و پنهان آنها توجه کنیم. بلکه باید به شناخت واقعی و توانایی های موجود در رسانه نیز بپردازیم.
مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی های رایانه ای تصریح کرد: بازی های رایانه ای دارای وجوه مختلفی است یکی از آنها تفریح و سرگرمی است اما در کنار آن آموزش مخفی، پنهان و غیرمستقیم نیز نهفته است.
مینایی بُعد دیگر بازی های رایانه ای را صنعتی بودن آن ذکر کرد و گفت: از سال 2005 یکی از پردرآمدترین سرگرمی ها بازی های رایانه ای بودند.
وی ادامه داد: هنری بودن و زیبایی شناختی از دیگر ابعاد بازی های رایانه ای به شمار می رود که باید در کنار آن پیامی که از کنار این بازی ها به مخاطبان منتقل می شود را نیز اضافه کرد.
مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی های رایانه ای تصریح کرد: ما باید معانی و محتوای بازی های رایانه ای را به عنوان یک زیرشاخه از رسانه های جدید شناسایی کرده و به تناوب ژانرها و سبک های بازی توجه کنیم تا بتوانیم پیام خود را از این طریق به درستی به مخاطبان انتقال دهیم.

مینایی با بیان اینکه اکنون 46 درصد پهنای باند و ترافیک اینترنتی دنیا به بازی های رایانه ای اختصاص دارد، افزود: بازی بستری برای به اشتراک گذاشتن و انتقال ارزش ها به شمار می رود.

http://www.irna.ir/fa/News/81324733/