جشنواره بازی های رایانه ای ایده‌ای جدید را پرورش می دهد

آرتنا: تولید کننده بازی رایانه ای «شکارچی سیاره»، چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران را عاملی مهم برای شناخت‌ عناوین بازی های ساخته شده داخلی دانست.

به گزارش خبرگزاری هنر «آرتنا»،وهاب احمدوند در گفتگو با خبرنگار آرتنا عنوان کرد: ایجاد حس رقابت در میان تولید کنندگان بازی از دیگر دستاوردهای برگزاری جشنواره است .
وهاب احمدوند مدیر شرکت یگانه افزار پویا، به برگزاری چهارمین جشنواره بازی های تهران اشاره کرد، گفت: برگزاری جشنواره های تخصصی در زمینه گیم می تواند نقطه پیشرفت و شروع یک روند رو به رشد از ایده ها و نو آوری هایی در ساخت بازی های بومی باشد .  
وی ادامه داد: حس رقابتی که در جشنواره بازی رایانه ای وجود دارد سبب ایجاد انگیزه در تولید کنندگان بازی برای پرورش ایده های جدید و نو اورانه در ساخت بازی می شود و همین امر زمینه  رقابت با عناوین بین المللی  را در بین تولیدکنندگان داخلی فراهم می کند.
تولید کننده بازی رایانه ای «پروانه» به نقش تبلیغات در بهتر برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: باید یک زمان و تاریخ ثابتی برای برگزاری  جشنواره بازی های رایانه ای اعلام شود و در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی از  بخش های جشنواره صورت گیرد تا بازی سازان  با آمادگی کافی در این رویداد شرکت کنند.
احمدوند با یادآوری اینکه انتخاب نوع بخش های جشنواره در برگزاری این رویداد فرهنگی نقش بسزایی دارد، گفت: برای مثال : عناوین بازی با موضوعات هسته ای در کشور تولید شده اند که در جشنواره بخشی برای انتخاب بهترین بازی انرژی هسته ای در نظر گرفته شده است، آیا عنوانی ساخته شده رقیبی خواهد داشت؟ و در بخش های دیگر هم سوالاتی وجود دارد مثلا بخش انتخاب بهترین بازی نامه در رشد بازی نامه نوشتن کمک نمی کند و داوری در مورد یک بازی نامه که بازی  آن هنوز ساخته نشده است، کاری اشتباه است.
مدیر شرکت یگانه افزار پویا، حضور بازی سازان در چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران را عاملی برای شناخت‌عناوین بازی های ساخته شده داخلی دانست و  توضیح داد: ایجاد انگیزه برای تیم های و شناخت هر چه بهتر تولید کنندگان و بستر سازی برای بازی‌سازی در کشور از دیگر دستاوردهای برگزاری این رویداد فرهنگی است .
تولید کننده بازی رایانه ای «شکارچی سیاره» با بیان اینکه بازی باید از نظر محتوا  دارای ویژگی‌های فنی مناسبی باشد ،افزود: بازی از نظر محتوا باید دارای خط داستانی قوی و روایت مناسبی باشد تا بتواند محتوای خود را به بهترین نحو ارایه دهد. محتوا تنها داستان و بازی‌نامه یک بازی نیست بلکه تمامی بخش های بازی بر اساس یک گیم دیزاین و داستان وارد بازی می شود محتوای بازی را شامل می شود، اگر باز ی‌نامه و دیزاین مخاطب کودک را نشانه گرفته پس محتوایی که قرار است بازی ارایه دهد باید با آن مغایر نباشدو نوع تکنیک های گرافیکی و رنگ بندی گرفته تا شخصیت پردازی ها ،مدل ها ، دیالوگ ها و صداها ، دوبله ها و  ویژوال افکت های بازی  شامل این بخش می شود.

 وی ادامه داد: بازی‌سازان برای ارایه یک هدف و پیام درست در بازی نباید خیلی مستقیم آن را مطرح کنند چراکه  بازیکن خیلی با آن ارتباط بر قرار نمی کند و باید به صورت غیر مستقیم در عمق بازی قرار داده شود تا به صورت نا خداگاه تاثیر خود را بر جای بگذارد .

http://artna.org/fa/news/view/17278/%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%A7%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C+%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF+%D8%B1%D8%A7+%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4+%D9%85%DB%8C+%D8%AF%D9%87%D8%AF