۲۰۰ محصول ایرانی تولید و ۲۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور گفت: ۲۰۰ محصول ایرانی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای تولید و بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم.

بهروز مینایی پیش از ظهر امروز در دومین همایش آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای که در سالن شهید آوینی فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با هدف غرب از ساخت بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب غرب با ساخت و نمایش بازی‌های کامپیوتری و فیلم های مختلف می‌خواهد فرهنگ و شخصیت مردم ایران را به جامعه جهانی زشت جلوه دهد.

مینایی بیان کرد: سومین صنعت پول‌ساز موجود در دنیا بازی‌های رایانه‌ای است که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۲ میلیارد یورو درآمد داشته ‌و در آمریکا ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای بازی‌های رایانه‌ای بوجود آمده که کشورهای کانادا و ژاپن در رتبه‌های بعدی تولید و فرصت شغلی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه در کشور ما در دهه شصت آتاری و سگا و میکرو به بازار آمد خاطر نشان کرد: امروزه و با حجم عظیمی از بازی‌هایی که از کشور غرب در کشور ما وجود دارد کانون پرورشی فکری، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و موسسه تبیان در زمینه ساخت و تولید بازی‌های رایانه‌ای فعال هستند.

مدیر عامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور بیان کرد: امروزه بازی‌های رایانه‌ای غربی بسیار راحت و و از طریق اینترنت و دانلود قابل در دسترس بچه‌های ما در داخل کشور است و هیچ گونه کنترلی در این زمینه وجود ندارد و متاسفانه بازی‌های رایانه‌ای داخلی مورد حمایت نیست.

مینایی تصریح کرد: محورهای آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای خارجی به چند قسمت تقسیم می‌شود که محور اول آن نقد ارزش های دینی و فرهنگی کشور ماست که مسلمانان را تروریست و خشن جلوه می‌دهند.

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور بیان کرد: محور دوم آن استفاده ازخشونت شدید و وجود ترس و وحشت و استفاد از محرک‌های جنسی در بازی‌های رایانه‌ای غربی است و محور سوم آن استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی، بددهنی و فحاشی‌های موجود در این بازی هاست.

مینایی گفت: محور آخر و چهارمی که در بحث آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد ناامیدی، ترس و افسردگی در کاربرهای این گونه بازی‌هاست که البته در پشت تولید و ساخت و عرضه این گونه بازی‌ها ناشران بزرگی وجود دارند که سران اصلی و پشت پرده آن‌ها آمریکا و صهیونیست هستند که با بودجه‌های عظیم و کلانی از این بازی‌ها حمایت می‌کنند.

مدیر عامل سابق بازی‌های رایانه‌ای در مورد عملکرد کشورمان در زمینه ناهنجاری‌های موجود در فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای غرب خاطر نشان کرد: ما یک نظام داخلی بومی برای محتوا سنجی این گونه بازی‌ها درست کرده‌ایم و ۳ هزار بازی را رده بندی کرده‌ایم که ۴۰ درصد آن‌ها برای بچه‌ها و مخاطبین جامعه مان مناسب بوده است.

مینایی با اشاره به اینکه بازی‌های ایرانی ساخته وعرضه شده در بازار داخلی ۲۰۰ عدد است اظهار کرد: طبق آماری که در سال ۹۲ انجام شد متوسط سن بازی در کشور ما ۱۶ سال است که این سن در کشور آمریکا ۳۵ سال است.

مدیر عامل سابق بازی‌های رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه ما در بیش از ۲۲ نمایشگاه داخلی و خارجی بازی‌های رایانه ای خودمان را شرکت داده ایم تصریح کرد: در قم ۱۸ موسسه بازی های رایانه ای را تولید و عرضه می‌کنند و همچنین ۳۰۰ تیم دانشجویی فعال شده‌اند.

مینایی بیان کرد: ما در تولید بازی‌های رایانه‌ای کمبودی نداریم و در زمینه تبلیغات و پخش و توزیع برای داخل و خارج از کشورمان در این زمینه کم کاری شده است که باید با فعالیت مناسب تر و بهتری به فعالیت بپردازیم.

مدیر عامل بازی‌های رایانه‌ای کشور عنوان کرد: ۲۰۰ محصول ایرانی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای تولید کرده‌ایم و بیش از ۲ هزار فرصت شغلی هم ایجاد کرده‌ایم.

http://khabaronline.ir/detail/361103/ict/game