خشن جلوه دادن مسلمانان در بازی‏های رایانه ‏ای غربی

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‏ای کشور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با هدف غرب از ساخت بازی‌های رایانه‌ای گفت: غرب با ساخت و نمایش بازی‌های کامپیوتری و فیلم‏های مختلف می‏خواهد فرهنگ و شخصیت مردم ایران را به جامعه جهانی بسیار بد و ناخوشایند جلوه دهد.

به گزارش «شیعه نیوز»، بهروز مینایی، رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای کشور، در دومین همایش آسیب‏شناسی بازی‌های رایانه‌ای که پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با هدف غرب از ساخت بازی‌های رایانه‌ای گفت: بر اساس سخنان ایشان، غرب با ساخت و نمایش بازی‌های کامپیوتری و فیلم‏های مختلف می‏خواهد فرهنگ و شخصیت مردم ایران را به جامعه جهانی بسیار بد و ناخوشایند جلوه دهد.
 وی، با بیان اینکه سومین صنعت پول ساز موجود در دنیا بازی‌های رایانه‌ای است ابراز داشت: بازی‏های رایانه‏ای در سال 2012 بیش از 52 میلیارد یورو درآمد داشته ‌و در آمریکا 120 هزار فرصت شغلی برای بازی‌های رایانه ای بوجود آمده که کشورهای کانادا و ژاپن در رتبه‌های بعدی تولید و فرصت شغلی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای هستند.
مینایی با اشاره اینکه در کشور ما در دهه شصت آتاری و سگا و میکرو به بازار آمد خاطر نشان کرد: امروزه با حجم عظیمی از بازی‌هایی که از کشورهای غربی در کشور ما وجود دارد، کانون پرورشی فکری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و موسسه تبیان در زمینه ساخت و تولید بازی‌های رایانه ای فعال هستند.
مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‏ای کشور، خاطرنشان کرد: امروزه بازی‌های رایانه‌ای غربی از طریق اینترنت به راحتی برای بچه‏های ما در داخل کشور قابل دسترسی است و هیچ گونه کنترلی در این زمینه وجود ندارد و متاسفانه بازی‌های رایانه‌ای داخلی مورد حمایت قرار نمی‏گیرد.
مینایی، با بیان اینکه محورهای آسیب‏شناسی بازی‌های رایانه‌ای خارجی به چند قسمت تقسیم می‌شود ابراز داشت: محور اول آن نقد ارزش‏های دینی و فرهنگی کشور ما است که مسلمانان را تروریست و خشن جلوه می دهند.
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، تصریح کرد: محور دوم آن استفاده ازخشونت شدید و وجود ترس و وحشت و استفاده از محرک‌های جنسی در بازی‌های رایانه‌ای غربی است و محور سوم آن استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی، بددهنی و فحاشی‌های موجود در این بازی‏ها است.
وی، محور آخر و چهارمی که در بحث آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد را ناامیدی، ترس و افسردگی در کاربرهای این گونه بازی‏ها برشمرد و افزود: البته در پشت تولید و ساخت و عرضه این گونه بازی‌ها ناشران بزرگی وجود دارند که سران اصلی و پشت پرده آن‌ها آمریکا و صهیونیست هستند که با بودجه‏های عظیم و کلانی از این بازی‏ها حمایت می‌کنند.
مدیرعامل سابق بازی‌های رایانه‌ای، در مورد عملکرد کشورمان در زمینه ناهنجاری‌های موجود در فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای غرب خاطر نشان کرد: ما یک نظام داخلی بومی برای محتواسنجی این گونه بازی‌ها درست کرده‏ایم و 3 هزار بازی را رده‏بندی کرده‏ایم که 40درصد آنها برای بچه‏ها و مخاطبین جامعه مناسب بوده است.
مینایی، با اشاره به اینکه بازی‌های ایرانی ساخته و عرضه شده در بازار داخلی 200 عدد است ابراز داشت: طبق آماری که در سال 92 به دست آمد، متوسط سن بازی در کشور ما 16 سال است که این سن در کشور آمریکا 35 سال است.
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، با بیان اینکه ما در بیش از 22 نمایشگاه داخلی و خارجی بازی‌های رایانه‏ای خودمان را شرکت داده‏ایم تصریح کرد:در قم 18 موسسه، بازی‏های رایانه‏ای را تولید و عرضه می‏کنند و همچنین 300 تیم دانشجویی در این زمینه فعالیت دارند.
مینایی، با تأکید بر اینکه ما در تولید بازی‌های رایانه‌ای کمبودی نداریم گفت: متاسفانه در زمینه تبلیغات و پخش و توزیع برای داخل و خارج از کشورمان در این زمینه کم کاری شده است که باید با فعالیت مناسب‏تر و بهتری به فعالیت بپردازیم.

مدیر عامل سابق بازی‌های رایانه‌ای کشور، در پایان خاطرنشان کرد: 200 محصول ایرانی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای تولید کرده‌ایم و بیش از 2 هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.

http://www.shia-news.com/fa/news/75193/%D8%AE%D8%B4%D9%86-%D8%AC%D9%84%D9%88%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%E2%80%8F%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8F%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C