یک مدرس علوم ارتباطات گفت: واردات بیش از 50 میلیون بازی رایانهای به کشور نتیجه تأثیر رسانه بر کودکان و نوجوانان است و فقط 10 درصد بازیهای مورد استفاده کودکان و نوجوانان ایرانی است.
صدیقه ببران، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد تهران درباره سواد رسانهای گفت: ایستگاههای رادیویی در جهان هر سال بیش از 65 میلیون و شبکههای تلویزیونی نیز 48 میلیون ساعت برنامه پخش میکنند همچنین اینترنت سالانه حدود 2.5 میلیارد سند در اختیار مخاطبان قرار میدهد. وی با بیان تأثیر رسانه بر کودکان و نوجوانان گفت: 75 درصد کودکان و نوجوانان هر روز تلویزیون میبینند همچنین 48 درصد کودکان و نوجوانان تلویزیون شخصی دارند و 60 درصد کودکان و نوجوانان هر روز مشغول بازیهای ویدئویی و کامپیوتری میشوند. این کارشناس حوزه رسانه واردات بیش از 50 میلیون بازی رایانهای را به کشور نتیجه تأثیر رسانه بر کودکان و نوجوانان دانست و افزود: فقط 10 درصد بازیهای مورد استفاده کودکان و نوجوانان ایرانی است. وی گفت: درباره اینترنت نیز آمار جالبی در دست است که نشان میدهد 94 درصد کودکان و نوجوانان به شبکه اینترنت در خانه دسترسی دارند از طرفی آمار نشان میدهد که 37 درصد کودکان و نوجوانان از رایانه استفاده میکنند و 41 درصد نیز MP3 player دارند همچنین 22 درصد کودکان و نوجوانان دوربین وبکم دارند. وی گفت: مواجهه با پیامهای رسانهای میتواند ما را در 4 دام قرار دهد که عبارتند از: خستگی ناشی از هجوم اطلاعات، احساس آگاهی کاذب، احساس کنترل کاذب و غیر واقعی و عقاید اشتباه و ناقص.
http://www.itmen.ir/index.aspx?pid=99&articleid=52055