تبدیل بازی‌سازی رایانه‌ای به کالای تجاری از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

مسئول کمیته برنامه و بودجه مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای کاشان گفت: تبدیل بازی‌سازی رایانه‌ای به کالای تجاری از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

عباس مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: عزم ملی و تلاش همگانی مجموعه عوامل اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌سازی رایانه‌ای نمونه‌ای از مدیریت جهادی در برگزاری سه دوره این مسابقات در شرایط فعلی اقتصادی با کمترین امکانات است.

وی حضور تیم‌های کیفی از دانشگاه‌های برجسته کشور چون صنعتی شریف و خواجه نصیر و دیگر مؤسسات و مراکز آموزش عالی در این مسابقات را خاطرنشان کرد و افزود: فرهنگ‌سازی با رویکرد متون فرهنگی از طریق بازی‌سازی و تبدیل آن به کالای اقتصادی قابل تجارت از مصادیق اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد و فرهنگ برشمرد.

به گفته وی، ارائه بازی‌های رایانه‌ای با محوریت علمی فرهنگی و تبدیل آن به محصولات قابل عرضه عامل تولید علم به ثروت و همان مبحث تجاری‌سازی علم و دغدغه مقام معظم رهبری است که همواره بر آن تأکید دارند.

مسئول کمیته برنامه و بودجه سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: محصولات دانش‌بنیان با رویکردهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی از جمله نکاتی است که توجه به آن ضروری است.

مسلمی در ادامه با اشاره به تأمین هزینه‌های این مسابقات افزود: تعداد 10 اسپانسر این دوره از رقابت‌ها را مساعدت مالی و معنوی می‌کند که سه مورد آن از بخش خصوصی است.

مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای کاشان به مرحله ارزیابی رسید

امیرحسین عرفانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: داوران در این مرحله با مراجعه به غرفه‌های تیم‌های شرکت کننده نحوه پیشرفت ساخت بازی توسط آنها را ارزیابی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله ارزیابی مشخص می‌شود تیم‌ها به چه اندازه و کیفیتی از ضرب‌المثل«بسیار سفر باید تا پخته شود خامی» به عنوان کلیدواژه در بازی خود استفاده کرده‌اند.

به گفته وی، در دومین مرحله داوری با مشاوره داوران سعی می‌شود تیم‌ها در مسیر مناسب اهداف آغازین بیان شده توسط خود آنها هدایت شوند.

این عضو هیئت داوران سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: تیم‌ها در این مرحله به صورت عملی سعی می‌کنند برخی از عناصر بستر بازی و نحوه تبدیل ایده به بازی را ایجاد کنند.

عرفانی در ادامه تنوع چالش‌ها، نحوه پویانمایی، جذابیت کلی، عمق و مراحل بازی، پرداخت کاراکترهای بازی، خلاقیت و نوآوری، کیفیت اجرا و فیزیک، کامل بودن و قابلیت اجرایی داشتن، متناسب بودن طرح و داستان بازی با موضوع مسابقه و طراحی صحنه، گرافیک، نورپردازی و صداگذاری را از ملاک‌های امتیازدهی اعضای کمیته هیئت داوران برای ساخت بازی برشمرد.

وی متذکر شد: سید حسن هانی مسئول کمیته داوران سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای "IRANGDC2014" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و سید علی‌اف و شهاب کشاورز دیگر اعضای این کمیته هستند.

به گفته وی، شش کمیته اجرایی، فنی، علمی، پشتیبانی و هماهنگی، ارزیابی و نظارت، پژوهشی و مالی و بودجه برگزاری هر چه بهتر این دوره از رقابت‌ها را پوشش می‌دهد.

سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای "IRANGDC2014"، با حضور داوران، عوامل اجرایی و تیم های شرکت کننده، قرائت پیام ابراهیم واشقانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای مراسم قرعه کشی انتخاب کلید واژه توسط یکی از دانشجویان و شمارش معکوس راس ساعت 9 صبح امروز(نهم اردیبهشت) در سالن سپیده دانشگاه آزاد اسلامی کاشان آغاز شد و تا 11 اردیبهشت در حال برگزاری است.

تولید بازی‌های رایانه‌ای تحقق کلام رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ابراهیم واشقانی در پیام ارسالی خود به سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای"IRANGDC2014" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان آورده است: بدون شک امروز بازی‌های رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار در صدر سودآورترین بازارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان است.

در ادامه این پیام آمده است: جهت‌گیری بسیاری از کشورهای پیشرفته در استفاده از بازی‌سازی رایانه‌ای به عنوان یک ابزار رسانه‌ای تأثیرگذار برای القای اهداف فرهنگی اجتماعی، تربیتی و سیاسی است و این امر نشان از اهمیت، اقتدار و نفوذ این رسانه مهم است.

وی افزوده است: تدبیر حکیمانه و دقیق مقام معظم رهبری در نگاه راهبردی به اقتصاد و فرهنگ در سال جاری با رویکرد عزم ملی، تلاش جهادگونه و ارزش نهادن به فرهنگ غنی و ناب ایران اسلامی و اقتصاد دانش‌بنیان به روشنی در گسترش، تولید و طراحی بازی‌های رایانه‌ای جلوه‌گر می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه پیام خود با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی پیشرو در ارائه پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی نوین به شر می‌رود، آورده است: اینک تحت عنوان "IRANGDC2014" با برگزاری سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای کشور با تلاش صادقانه مدیریت، استادان، کارشناسان و همکاران خدمتگزار در واحد دانشگاهی کاشان و تلاش همکاران در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جلوه‌ای دیگر از اعتلای فرهنگی و توسعه نظام علم و فناوری کشور به تماشا گذاشته است.

واشقانی در پایان با تقدیر از تمامی عوامل اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در برگزاری این مسابقات ‌افزوده است: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن سپاس از شرکت تمامی استادان، دانشجویان و فعالان عرصه بازی‌سازی رایانه‌ای کشور در برگزاری این رویداد علمی فرهنگی آرزوی پیروزی، بهروزی و شادکامی را برای آنها دارد.

آغاز مرحله ایده‌پردازی مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در کاشان 

محمد عصاریان در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در کاشان اظهار داشت: پس از گذشت دو ساعت و نیم از آغاز زمان مسابقه تیم‌ها وارد مرحله ایده‌پردازی و ارائه به اعضای هیئت داوران شدند.

وی با اشاره به ارائه تک تک ایده‌ها توسط هرکدام از تیم‌ها در این مرحله از مسابقه به صورت جدا افزود: سرگروه هر تیم باید در این مرحله ایده یا داستان کلی بازی را که تیم وی می‌خواهد در 48 ساعت بسازد تشریح کند.

به گفته وی، اعضای کمیته هیئت داوران در این مرحله ضمن ارزیابی ایده‌های تیم‌ها به راهنمایی و مشاوره آنها نیز در رفع نواقص و تقویت نقاط ضعف می‌پردازند.

دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای، زمان فرآیند ارائه ایده‌ها به اعضای کمیته هیئت داوران را طی مدت سه ساعت یادآور شد و گفت: تیم‌ها در مرحله ایده‌پردازی باید سناریوی کلی بازی‌شان را ضمن رعایت شاخص‌های خلاقیت و ابتکار برای هیئت دوران تشریح کنند.

عصاریان، ساخت بازی را مرحله بعدی این رقابت‌ها پس از ایده‌پردازی عنوان کرد و گفت: تنوع چالش‌ها، نحوه پویا نمایی، جذابیت کلی بازی، عمق و مراحل بازی، پرداخت کاراکترهای بازی، خلاقیت و نوآوری، کیفیت اجرا و فیزیک، کامل بودن و قابلیت اجرایی داشتن، متناسب بودن طرح و داستان بازی با موضوع مسابقه و طراحی صحنه، گرافیک، نورپردازی و صداگذاری از ملاک‌های امتیازدهی اعضای کمیته هیئت داوران برای ساخت بازی است.

وی تعداد 6 کمیته اجرایی، فنی، علمی، پشتیبانی و هماهنگی، ارزیابی و نظارت، پژوهشی و مالی و بودجه را از کمیته‌های هماهنگی این دوره از رقابت‌ها برشمرد.

به گفته وی، سید علی اف، امیرحسین عرفانی، شهاب کشاورز و سید حسن هانی اعضای کمیته هیئت داوران سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان هستند.

سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای "IRANGDC2014"، با حضور داوران، عوامل اجرایی و تیم‌های شرکت کننده همراه با قرائت پیام«ابراهیم واشقانی» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای مراسم قرعه‌کشی انتخاب کلید واژه توسط یکی از دانشجویان و شمارش معکوس صبح امروز در سالن سپیده دانشگاه آزاد اسلامی کاشان آغاز شد.

رقابت 36 تیم در مسابقات ملی بازی‌های رایانه‌ای کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد عصاریان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات بازی‌های یارانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «سید شروین استادزاده» از داوران این مسابقات در دوره‌های قبلی اظهار داشت: 144 دانشجو در قالب 36 تیم چهار نفره ثبت‌نام کردند که همه تیم‌ها پذیرفته شدند.

وی با اشاره به افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته افزود: با استقبال بسیار پرشور گروه‌های بازی‌ساز از این رویداد فرهنگی تعداد تیم‌ها در همان فراخوان اول به حد نصاب رسید به طوری‌که بیش از 90 درصد شرکت‌کنندگان در مدت روز ابتدایی فراخوان ثبت‌نام کردند.

به گفته وی این مسابقات با هدف کشف استعدادهای خلاق و مبتکر و خلق آثار نو در عرصه بازی‌سازی، آشنایی با دستاوردها و توان ملی، برقراری ارتباط میان صنعت و بازار تجارت برگزار می‌شود.

دبیر مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان خاطرنشان کرد: ترویج طراحی و ساخت بازی‌های بومی و ملی مبتنی بر ارزش‌های معنوی، هدف‌گذاری برای ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق علاقمندان به بازی‌سازی، ایجاد فضایی رقابتی بین دانشگاه‌ها و مراکز ایده‌پرداز و طراحی و تولید بازی در سطح کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی با اشاره به استقرار تیم‌های شرکت‌کننده از روز دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه در این دانشگاه خاطرنشان کرد: سومین دوره از مسابقات بازی‌سازی رایانه‌ای در قالب رقابت‌های 48 ساعته با رویکرد اقتصاد فرهنگ‌محور برگزار می‌شود.

دبیر مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان تصریح کرد: نخستین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با عنوان"KASHAN GDC2012"با حضور 34 تیم در سال 91 و دومین دوره این مسابقات نیز با عنوان "IRANGDC2013" با حضور 32 تیم در سال 92 در دو لیگ دانشجویی و آزاد برگزار شد.

وی افزود: بیشاپور از دانشکده سما واحد کازرون، شبنم دو از دانشکده فنی شریعتی تهران، گنج‌نامه (یک) و (دو) از دانشکده فنی شهید جباریان، هستی از دانشکده دکتر شریعتی، نبردگران هوشمند و ساتیار از دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران قم، سرباز وطن از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، سیمرغ از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، شهاب از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ـ سما، ایده‌های آسمان از واحد رودهن، پردیس آزاد شیراز، ستارگان کویر، رؤیاهای دیجیتال، هنرهای مجازی و سیلک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، MIAU2D و HMIAU3D از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، تورینگ خوارزمی تهران، هفت سنگ از دانشگاه صنعتی شریف، علم و گیم از دانشگاه علم و صنعت، هگمتان الوند از دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر همدان، گیلاس و توتیا از دانشگاه مازندران، زاگرس از دانشگاه پویش، ولکان از مؤسسه آموزش عالی دانشوران تبریز، ماه نقره‌ای از مؤسسه آموزش عالی سجاد مشهد، ماهوتی از مؤسسه آموزش عالی صدرالمتالهین، ساینا از مؤسسه آموزش عالی کارون اهواز، اقتدار و آسمان آبی از انستیتو ملی بازی‌سازی، اندیشوران از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا، الکترود آند و الکترود کاتد از دانشگاه تهران، SANA از علوم و تحقیقات کرمانشاه، از DRAGONFLY مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان 36 تیم شرکت‌کننده در این مسابقات هستند.

سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای طی روزهای نهم تا 11 اردیبهشت در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری با عنوان «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» برگزار می‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930210000026

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930210000022

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930209001279

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930209001002

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930209000811