زیباسازی بازی های رایانه ای در سومین نمایشگاه گیم تهران در قالب کارگاهی آموزشی بررسی شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کارگاه تخصصی فنی و هنری آموزش سیستم ذرات در یونیتی در آخرین روز از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران توسط امیر محمدرضایی برگزار شد.
محمدرضایی در این کارگاه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد درباره تفاوت ظاهری بازی های قدیمی و جدید گفت: استفاده درست از سیستم ذرات ز تفاوت های اصلی بازی های جدید و قدیمی است.
وی یادآور شد: یادگیری و استفاده از سیستم ذرات در موتورهای مختلف ساخت بازی تنها وابسته به یادگیری منوها و امکانات موجود در آن موتور نیست بلکه احتیاج به دیدن عینی کاربردهای ترکیبی و تکنیک های بصری ساخت افکت های گوناگون دارد.
این متخصص بازی سازی ادامه داد: ساخت افکت های بصری در بازی های رایانه ای چیزی در مرز بین کار فنی و هنری است.
در این کارگاه همچنین درباره آثار ارائه شده در جشنواره صحبت شد.
محمدرضایی تاکید کرد که در بیش از 80 درصد آثار از تکنیک یونیتی به درستی استفاده نشده بود و برای رسیدن به ظاهر مورد نظر بازی رایانه ای فقط نمی توان بر استفاده از افکت های آماده تکیه کرد و باید سطح توانایی بصری در این عرصه گسترش یابد.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران امروز شنبه در مصلای امام خمینی (ره) به کار خود پایان می دهد.