مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از تشکیل باشگاه حمایت از بازی سازان مستقل خبر داد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بهروز مینایی در خصوص ارزیابی خود از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای گفت: در این دوره ما شاهد رشد 30 درصد بازی های رایانه ای بودیم بطوری که 219 اثر بدون احتساب آثار دانش آوزی به دبیرخانه جشنواره رسیده و این در حالی است که ما امسال با کمبود بودجه در همه بخش های کشورمان روبه رو بوده ایم.
وی در ادامه افزود: تولید این آثار نشان دهنده عشق و علاقه بازی سازان ایرانی ولو بدون کمک جایگاه و دستگاههای دولتی ونهادینه شدن این هنر صنعت است .
مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای عنوان کرد: اگر مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون کپی رایت را تصویب کنند وقیمت بازی های خارجی افزایش پیدا کند ما رشد انفجاری بازی سازان ایرانی در چرخه این صنعت را خواهیم داشت و فضای تفریح و سرگرمی را دو برابر وضعیت فعلی مشاهده و نیاز خانواده در این بخش را تامین خواهیم کرد.
مینایی در خصوص اهداف سومین دوره نمایشگاه بازی های رایانه ای گفت : ما برای برگزاری این دوره از نمایشگاه دو هدف مهم را در برنامه خود داشتیم که مهمترین آن عرضه محصولات داخلی و دیده شدن آنها توسط خانواده ها بود و هدف بعدی فرهنگ سازی استفاده صحیح از گیم برای خانواده ها بود .
وی ادامه داد : در بخش فرهنگ سازی همراهی اسرا (نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای) کمک بسیار زیادی به خانواده ها در این نمایشگاه انجام داد و آنها با آسیب شناسی محصولات و کمک به خانواده ها در خرید محصولات مناسب خیال انها برای پر کردن اوغات فراغت فرزندانشان را راحت کردند.
مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای در خصوص نقش این بنیاد در حمایت از بازی سازان مستقل گفت : مهمترین حمایت از بازی سازان مستقل معرفی آنها به ناشران برای عرضه محصولات آنها است و اگر جایگاهی تاسیس شود تحت عنوان باشگاه یا کلوپ و محصول یک بازی ساز توسط انجمن این نهاد ارزیابی و قیمت گذاری شود و از طریق سایت فروشگاهی عرضه گردد بازی ساز می تواند با درآمد حاصل از آن به دنبال تولید بازی های بعدی خود باشد.
وی در ادامه افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال آینده به دنبال تاسیس یک باشگاه که حامی منافع بازی سازان مستقل است در راستای ثبت و معرفی آثار آنها به جشنواره های خارجی کمک حال آنها باشد و راههای در آمد زایی برای این محصولات را فراهم کند.
مینایی در خصوص نقش بازی سازان ایرانی برای اشاعه فرهنگ ایرانی گفت: امروزه بازی سازی در دنیا توسط صهیونیست ها صورت می گیرد و عمده ناشران و سازندگان کنسول ها و موتور های بازی سازی را صهیونیست ها اداره می کنند و آنها از طریق بازی سازی به دنبال اشاعه اهداف خود هستند و ما فقط با جلوگیری ازپخش این طیف بازی ها به جایی نمی رسیم .
وی در ادامه افزود : باید در مواجهه با این آثار به دنبال برخورد اثباتی باشیم و این به معنای آن است که در کیفیت بازی های داخلی به درجه ای برسیم که به سمت دیدگاههای غربی هجوم ببریم و دیدگاه اسلامی ، زیبایی مکتب ایرانی و آئین پهلوانی را نشان دهیم و پلشتی و زشتی ها را از بین ببریم و این کار با تولید محصول بازی داخلی با کیفیت بالا حاصل می شود.
سومین دوره نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تا 26 مرداماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپا است.