کارگاه آموزشی مدیریت پیچیدگی فنی با حضور یاسر ژیان برگزار و در این کارگاه به واکاوی دلایل پیچیدگی گیم پرداخته شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این برنامه نویس با اشاره به اینکه گیم در دنیای امروز رشد چشمگیری داشته است گفت: بازیسازان و برنامه نویسان با تعامل و همکاری با یکدیگر می توانند آثاری مطلوب طراحی کنند.
یاسر ژیان افزود: مشکل اصلی بازیسازان پیچیدگی است و این مساله مانند هیولای هزار سر عمل می کند که بعد از بریدن یکی از سرها مجددا یک سر دیگر خلق می شود.
وی ادامه داد: پیچیدگی در صنعت گیم هزاران مشکل ایجاد می کند که یکی از ویژگیهای مهم این صنعت به شمار می رود.
این طراح و برنامه نویس تاکید کرد: پروژه های گیم میان آرتیست و برنامه نویس که گاهی حرف هم را نمی فهمند میتواند رابطه ای تنگاتنگ برقرار کند.
وی با اشاره به مفهوم اصلی فرآیند در صنعت بازی سازی یادآور شد: فرآیند به روند مراحل ساخت و تولید یک بازی گفته می شود همانطور که زندگی یک انسان روزانه روند خود را طی می کند و گاهی به پیشرفت و برخی اوقات با مشکل مواجه می شود.
ژیان توضیح داد: در فرآیند تولید ایده آل آن است که زمانیکه تصمیمی گرفته شد نباید به اجبار دست به اقدام عجیبی زده شود.
30 کارگاه آموزشی در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران برگزار می شود.
این رویداد تا 26 مردادماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.