در نخستین روز از نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، کارگاه آموزشی انواع obstacle با محوریت طراحی بازی، توسط هادی اسکندری برگزار شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای این کارگاه پنج محور مهم داشت و مخاطبان آن عموم شاغلان عرصه گیم کشور بویژه طراحان بازی های رایانه ای بودند.
هادی اسکندری درباره برگزاری این کارگاه گفت: obstacle در سال های اخیر و با توجه به گسترش عرصه گیم نقش ویژه ای در طراحی بازی و بویژه مبحث طراحی مراحل بازی دارد.
وی افزود: با توجه به محدودیت تیم ها بویژه تیم هنری در زمینه تولید آیتم های بازی و قرار دادن این آیتم ها در اختیار تیم تولید، بهتر است طراحان بازی که درحال کار بر روی مراحل بازی هستند، نیازهای بازی بخصوص طراحی مراحل را بشناسند تا بازی با هزینه کمتری تولید شود.
اسکندری ادامه داد: محور اول این کارگاه تقسیم بندی انواع obstacle در بازی های رایانه ای، محوردوم کارکردهای مختلف obstacle ، محور سوم بررسی استفاده obstacle در چند بازی رایانه ای موفق، محور چهارم، ارتباطات متداول در قرار دادن obstacle در مراحل طراحی بازی و محور پنجم راهکار های استفاده بهینه از منابع خواهد بود.
30 کارگاه آموزشی در روزهای برگزاری نمایشگاه در حوزه تخصصی گیم برگزار خواهد شد.
نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.