بهزاد تیمور پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بازی حمل و نقل براساس ایده کلی ساخت یک بازی برای ایجاد فرهنگ سازی در زمینه آشنایی اقشار مختلف جامعه با ساختار شبکه حمل و نقل کشور (درون شهری و برون شهری)، ظرفیت های آن و بهره برداری هرچه بیش تر از آن شکل گرفته است.
وی تصریح کرد که مدیریت مصرف صحیح سوخت نیز یکی دیگر از اهداف این بازی است که در بخش های مختلف آن مورد توجه قرار می گیرد.
تیمور پور ادامه داد که در ساخت این بازی سعی خواهد شد تا موارد مهمی که از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل مطرح می شود در کنار لایه های مختلف بازی و در هماهنگی با گیم پلی قرار گرفته و بازی چه به لحاظ بحث محتوا و چه به لحاظ بحث سرگرمی از کیفیت لازم برخوردار باشد.
وی تاکید کرد که از عناصر خلاقانه این بازی، می توان استفاده از سبک مدیریت زمان را نام برد که در میان بازی های ایرانی ساخته شده در کشور، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است، در حالی که بخش اعظمی از جامعه بازی کننده های ایرانی با این سبک آشنایی داشته و محبوبیت آن به خصوص روی تلفن های هوشمند و انواع تبلت ها روز به روز در حال گسترش است.
مشاور رییس سازمان مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص حال و هوا (یا همان تم) بازی حمل و نقل افزود: این بازی به لحاظ زمانی در دوران معاصر می گذرد، انواع مکان ها و آبجکت هایی که در محیط وجود دارند نیزهمانند زمان حاضر خواهند بود.
وی ادامه داد که شیوه هنری بازی به صورت فانتزی است و حالت انیمیشن گونه آبجکت ها و محیط بازی برای جذاب کردن آن برای قشر نوجوان در نظر گرفته شده است که به صورت ترکیبی از بازی های دوبعدی و سه بعدی است.
تیمور پور جامعه مخاطبین بازی را در درجه اول، مخاطبین بازی حمل و نقل، فارغ از سن و سال و موارد دیگرنام برد و افزود: مخاطبین آن دسته از بازی کننده هایی هستند که با سبک مدیریت زمان آشنایی مختصری دارند یعنی بازی های مشابه را انجام داده یا می دهند و به این نوع گیم پلی که بر پایه ی چالش زمان و تمرکز روی واحدهای مختلف بازی است، تا حدودی تسلط دارند.
وی تصریح کرد در ادامه بازی حمل و نقل بازی کننده های دیگری که برای اولین بار قصد تجربه این سبک را دارند هم تحت پوشش قرار می دهد، زیرا از آن جا که قرار نیست این بازی تنها برای بازی کننده های حرفه ای ساخته شود، درجه سختی آن پایین تر از بازی های مشابه در این سبک قرار می گیرد و بازی کننده های جدید هم می توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
دبیر نخستین جشنواره فرهنگی – هنری حمل ونقل سوخت کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنابر محتویاتی که در قالب سرگرمی برای مخاطبین، در بازی قرار می گیرد و جنبه آشنایی و آموزشی دارد، در طراحی این بازی چه به لحاظ گیم پلی و چه به لحاظ هنری سعی می شود تا محدوده سنی به سمت نوجوانان نزدیک باشد، اگرچه برای سنین بالاتر هم المان هایی (به خصوص در قسمت گیم پلی) در نظر گرفته می شود تا جامعه مخاطب بازی از گستردگی قابل قبول برخوردار باشد.
نخستین جشنواره فرهنگی – هنری حمل و نقل و سوخت ۶ و ۷ آبان ماه امسال در سالن میلاد مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.