تهیه کننده فیلم سینمایی به کبودی یاس گفت: با بهرهگیری از صنعت گیم میتوان آثار سینمایی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در قالب بازیهای رایانهای برای گروه هدف (کودک ونوجوان) ماندگار کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ابراهیم اصغری افزود: بازی های رایانه ای چند سالی است که وارد بازارکشور شده و برای همین سینماگران آشنایی کاملی از نحوه تولید و ارایه آثار گیم ندارند.
به گفته این تهیه کننده سینما، با توجه به این که بازی های رایانه ای می تواند برای اقشار مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان تاثیر گذار باشد ضروری است که آثار سینمایی به خصوص فیلم هایی که مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس بوده در قالب محصولات گیم ارایه شود. کودکان و نوجوانان از طریق بازی های رایانه ای با رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس آشنا می شوند.
تهیه کننده فیلم سینمایی به کبودی یاس تعامل نزدیک بین سینما گران و تولیدکنندگان بازی های رایانه ای را در جهت فرهنگ سازی با محور انقلاب و دفاع مقدس ضروری دانست.
اصغری به نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه تولید محصولات رایانه ای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همکاری بین متولی گیم کشور و سینماگران می تواند زمینه ساز تبدیل آثار سینمایی دفاع مقدس به بازی های رایانه ای شود.
این تهیه کننده سینمایی به ضرورت برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و نمایشگاه های گیم با حضور سینماگران و هنرمندان اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین رویداد های فرهنگی می تواند زمینه تعامل و شناخت بیشتر تولید کنندگان گیم و سینماگران را فراهم کند.
اصغری تاکید کرد: فعالان عرصه گیم باید در زمینه تولید بازی برگرفته از آثار سینمایی پیش قدم شوند و با تهیه کنندگان فیلم های سینمایی به خصوص در حوزه دفاع مقدس ارتباطی نزدیک برقرار کنند. بسیاری از شخصیت ها و شهدای بزرگوار دوران دفاع مقدس با مطرح شدن در قالب تولیدات گیم، در ذهن جوانان و مردم ماندگار می شوند.
وی به حضور بخش خصوصی در رونق تولید آثار سینمایی در بازی های رایانه ای برگرفته از آثار سینمایی اشاره کرد و افزود: فاکتورهای اصلی بخش خصوصی برای ورود در هر عرصه فرهنگی چه در زمینه سینما و بازی های رایانه ای درآمد زایی و تاثیر فرهنگی محصول است؛ به نظر می رسد با توجه به مخاطب اصلی بازی های رایانه ای که گروه سنی کودک و نوجوان در عرصه یاد شده دارای بازدهی اقتصادی ضروری باشد.