یکی از نقاط قوت بازی، داستان پرمحتوا است

کاظمی یکی از نقاط قوت بازی را داستان پرمحتوا دانست و گفت:اگر بازی بخواهد خوب و بسزا عمل کند باید در آن شخصیت، داستان، گیم پلی و محیط به هم گره بخورد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای سامان کاظمی مدیر استودیو لکسیپ در کنفرانسی با عنوان ارتباط طراحی بازی داستان و طراحی محیط در بازی که پنجشنبه ۱۸ بهمن در حاشیه دهم دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد گفت: در بازی‌های نسل اول داستان وجود نداشت و صرفاً بازی و سرگرمی بود .در ادامه بازی‌ها داستان کوتاهی را همراه داشت. کم کم صنعت گیم متوجه شد داستان باعث جذابیت مخاطب می‌شود.

کاظمی با طرح این سوال که چرا داستان مهم است؟ عنوان کرد: در داستان شهرزاد دیدیم آنچه شهرزاد می‌خواست را در قالب داستان به پادشاه می‌گفت و بعد از مدتی پادشاه خواستار اجرای داستان در قالب نمایش شد .به مرور نمایش از دربار خارج شد و بعدها تئاتر و سینما شکل گرفت.

وی یکی از نقاط قوت بازی در کنار گرافیک را داستان پرمحتوا دانست و افزود: چند نوع روش برای داستان پردازی در بازی داریم. اول اینکه شخصیت‌ها خودشان داستان سرا هستند، مثل بازی پسرخوانده. در حالت دوم محیط، داستان را بیان می‌کند که در اینجا نور و طراحی بسیار تاثیرگذار است.

مدیر استودیو لکسیپ خاطر نشان کرد:در حالت سوم داستان به کمک گیم دیزاین می‌آید. در اینجا وجود داستان خطی در شروع بازی و مانور گیم پلی روی آن مشاهده می‌شود. در حالت چهارم داستان بدنه اصلی است و در اینجا داستان است که بازی را جلو می‌برد .

کاظمی تصریح کرد :اگر بازی بخواهد خوب و بسزا عمل کند باید در آن شخصیت ،داستان ،گیم پلی و محیط به هم گره بخورد .جزئیات بیشتر در جذابیت داستان اثرگذار است و جذابیت بیشتر داستان به جذابیت بیشتر بازی منجر خواهد شد.

این بازی‌ساز که در بخش ماجراجویانه دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر غزال زرین را از آن خود کرد، اظهار داشت گاهی شیطنت‌های نویسنده برای جذابیت‌های داستان در طول بازی رقم می‌خورد. به عنوان مثال نویسنده به جزئیاتی از داستان بازی در طول بازی اشاره می‌کند و این باعث می‌شود که گیمرها دوباره آن بازی را بازی کنند.

گفتنی‌است دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، سالن همایش‌های حجاب برگزار می‌شود.