فرآیند شبکهسازی میان دانشجویان و پژوهشگران حوزه بازیهای رایانهای بهمنظور رقابت در هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال به همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای، مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر سازمانهای دولتی، عمومی و خصوصی 20و 21 آذرماه 1403 برگزار خواهد شد.
محمد صادق دهنادی با اعلام این خبر گفت: هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای جدی علاوه بر موضوعات مربوط به بازیهای جدی که در چهار دوره گذشته محور اصلی پژوهشهای علمی رویداد بوده، مانند دوره اول و دوم شامل همه موضوعات مرتبط با بازیهای رایانهای خواهد بود.
مهمترین اهداف هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال عبارتند از:
- توسعه و ارتقای دانش و فناوری پیشران بازیهای رایانهای
- ایجاد شبکه علمی بین فعالان و بهرهبرداران علوم مرتبط با زیست بوم بازیهای رایانهای
- فراهم کردن فرصت برای تبادل نظر
- ارائه دانش و تجربیات بین پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و فعالان صنعت بازیهای رایانهای
- تقویت همکاریهای علمی و توسعه این هنر، صنعت و رسانه در ایران
- تسهیل دسترسی سازمانها، فعالان و سرمایهگذاران حوزه بازیهای رایانهای به دستاوردهای علمی پژوهشگران، طراحان و صاحبان ایده زیستبوم
- معرفی زمینههای بین رشتهای و نیازهای بین دستگاهی برای رونق هر چه بیشتر این حوزه
- ارائه فرصت به مجموعههای شتابدهنده، حکمرانی، کسب و کار و فعالان فرهنگی برای استفاده از شبکه پژوهش و ایدههای دانشبنیان زیست بوم بازیهای رایانهای
هفتمین همایش بینالمللی بازیهای دیجیتال 1403 در شش محور زیر برگزار میشود:
- «بازیهای رایانهای، مدلهای اقتصاد و کسب و کار» مشتمل بر موضوعات: بازیهای رایانهای و بازاریابی، صنعت بازی در ایران و تحریمهای ظالمانه، بازیهای رایانهای و چالشهای بازیسازی
- « بازیهای رایانهای، فناوری و تکنولوژیهای نوین» شامل موضوعات: بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی، بازیهای رایانهای و رمز ارزها، بازیهای رایانهای، رسانهها و تکنولوژیهای نوظهور و بازیوارسازی ( گیمیفیکیشن)
- «بازیهای رایانهای، ارتباطات و جامعهشناسی فرهنگی» با زیر شاخههای موضوعی: بازیهای رایانهای، سواد بازی و خانواده، بازیهای رایانهای و مصرف بازیکنان، بازیهای رایانهای و زنان و بازیهای رایانهای، آموزش و یادگیری
- «بازیهای رایانهای و مدیریت رسانه» شامل: بازیهای رایانهای، دیپلماسی و سیاستگذاری زیستبوم ، طراحی و محتوای بازیهای رایانهای و تجربه توسعه بازیسازی در ایران و جهان
در هفتمین دوره این رویداد محور ویژهای برای موضوع «بازی جدی و کاربردهای متنوع آن» در نظر گرفته شده و موضوع تولید علم در این حوزه مانند سالهای قبل به صورت ویژه دنبال خواهد شد. همچنین در این دوره مانند دورههای گذشته به بهترین پژوهش خارجی ارائه شده به این همایش نیز جایزه یورویی اهدا خواهد شد.
دبیر این رویداد با اشاره به ارتباط علمی و تجربی موضوع بازیسازی و بازی وارسازی به حوزههای مختلف مدیریتی و سازمانی از راهاندازی بخش سازمانها در این دوره از رویداد خبر داد و افزود: موضوعات مرتبط با نیاز سازمانها، شرکتها و سیاستگزاران بازیسازی و مراکز پژوهشی به صورت اختصاصی با اعلام جوایز آن در سایت همایش اعلام میشود.
به گفته معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازیهای رایانهای انتخاب کتاب برگزیده سالهای اخیر و پایان نامههای دفاع شده دانشجویی در زمینه بازیهای رایانهای از بخشهایی است که از امسال در حاشیه این همایش برگزار میشود.
مرحله نهایی ارائه مقالات و برگزاری همایش امسال با مشارکت و میزبانی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.
پژوهشگران و دانشجویان علاقهمند میتوانند از دهم شهریور تا اول آذر 1403 با مراجعه به سایت همایش به نشانی dgrconf.ir با ملاحظه فراخوان تفضیلی در بخشهای اصلی، معرفی کتاب و پایان نامههای این همایش شرکت کنند.
همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 88310222 داخلی 132 و 135 که دبیرخانه این همایش مستقر در معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای است، تماس بگیرید.
هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال به همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای و مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان های دولتی، عمومی و خصوصی 20 و 21 آذرماه 1403 برگزار خواهد شد.
همچنین در این زمینه بخوانید:
معرفی اعضای کمیته علمی هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال