نمایه‌سازی مقالات سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1400 در «IEEE Xplore»

مقالات پذیرفته‌شده سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1400 در کتابخانه دیجیتال IEEE XPLORE نمایه شدند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1400 با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در قالب رویداد جایزه بازی‌های جدی، 4 و 5 آذر 1400 به طور نیمه‌حضوری برگزار شد. در این رویداد، پذیرش مقالات فقط به زبان انگلیسی و با استانداردهای IEEE انجام شد که از مجموع 30 مقاله ارسالی، 5 مقاله برای ارائه شفاهی و ۱۱ مقاله برای ارائه در قالب پوستر انتخاب  شدند.

سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1400 همچون سال‌های گذشته با رعایت استانداردهای IEEE Xplore  موفق به دریافت مجوز نمایه‌سازی مقالات در این پایگاه استنادی معتبر شد و 15 مقاله با بررسی معیارهایی مانند سرقت ادبی و حفظ اصالت مقاله و نیز با رضایت نویسندگان به این پایگاه ارسال و نمایه شدند. به این ترتیب، این مقالات در دسترس تمامی بازی‌پژوهان و دانشجویان بین‌المللی قرار خواهند داشت.

عناوین مقالات نمایه‌شده به شرح زیر است:

 

 

  • The Impact of Competition on the Effectiveness of Cognitive Games. Sheyda Mirzakhani and Hadi Moradi

 

  • Serious Cheating in Word Making Games with Specific Letters using Fast Correct Word Finder by Neural Match Tree. Behzad Soleimani Neysiani, Mohammad Ismaeil Shahabian, and Seyed Moein Khayam Nekooei

 

  • Impact Assessment as a new horizon for assessing the game’s intervention: A framework for the impact assessment of educational games. Amir Asgari

 

  • Identifying Factors Affecting the Empathy of Players in Serious Games. Reza Moradi Rahimabad and Mohammad Hossein Rezvani

 

  • Serious Interactive Digital Narrative: Explorations in Personalization and Player Experience Enrichment. Arash Moradi-Karkaj

 

  • A web-based gamification of upper extremity robotic rehabilitation. Payman Sharafian Ardakani, Hadi Moradi, Fariba Bahrami, and Malahat Akbarfahimi

 

  • A Survey on Implementations of Adaptive AI in Serious Games for Enhancing Player Engagement. Behdad Mansouri, Ardavan Roozkhosh, and Hamed Farbeh

 

  • The Role of Narration in Educational Games. Fazel Bakhsheshi, Farkhondeh

 

  • Effectiveness of “Maghzineh” Attention Cognitive Video Games on Executive Functions of Children with Autism Spectrum disorder. Afin Ahmad Mahmood, Leila Kashani Vahid, and Hadi Moradi

 

  • Analysis of instantaneous choices made by the player in a game based on his/her behavioral character. Shahriar Derhami, Behnam Alizadeh ashrafi, Mehdi Faramoushi, and Yazdan Movahedi

 

  • Design and Evaluation of a Web-Based Game for Children to Visit the National Museum of Iran. Seyede Marzie Salamat and Maryam Khalili

 

  • Emo Anim: a Serious Game for Screening Children with Autism using Emotions in Animations. Ebrahim Gholami Dizicheh, Hadi Moradi, Mina Bidsookhteh Nezam Abadi, Fahime Shahrokh, Rasoul Samani, and Leila Kashani-Vahid

 

  • Investigating the consideration of explorer player style in Iranian educational games. Mahsa Moradi and Yousef Mahdavinasab

 

  • Incorporation of Serious Games into Higher Education: A Survey. Morteza Dorrigiv

 

  • The Effects of Neuroland Digital Cognitive Game on Children’s Cognitive Skills. Saynaz Maveddat, Elham Kabiri, and Hadiseh farhandi

 

 

برای مشاهده مقالات در پایگاه  IEEE XPLORE اینجا کلیک کنید