

مدیر استودیو «لکسیپ گیمز» و از منتخبان غزال زرین دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر یکی از نقاط قوت دهمین جشنواره بازیهای رایانهای برگزاری کنفرانسها و کارگاهها با حضور بازیسازان با تجربه داخلی و خارجی دانست و گفت: جوانان تازه کار میتوانند در این جلسات دانش کامل به دست بیاورند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد بازیهای رایانهای، سامان کاظمی، مدیر استودیوی لکسیپ و یکی از برندگان غزال زرین دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر گفت: بازی ما با عنوان «حفرهای در اتاق من» در سبک ماجرایی دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر به عنوان بهترین بازی انتخاب شد و غزال زرین را دریافت کردیم .در بخشهای دیگر مانند طراحی و صداگذاری دیپلم افتخار به ما تعلق گرفت.
کاظمی با بیان اینکه از سال ۹۴ فعالیت در حوزه بازی را شروع کردیم، افزود: علت موفقیت ما تجربه و تیم حرفهای هست. بیشتر از همه علاقه خودم هست و اینکه وقت زیادی را صرف کارم میکنم. تلاش میکنیم تمام بازیهایی که تولید میکنیم از نظر کیفیت بصری و داستان، حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی تصریح کرد: در کار تلاش کردیم که چیزی کم و کاست گذاریم. امسال در جشنواره بازیهای رایانهای رقبای خوبی در بخش بازیهای ماجرایی داشتیم و این باعث افتخار بود که انتخاب شدیم و جایزه دریافت کردیم.
مدیر استودیوی لکسیپ خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت دهمین جشنواره بازیهای رایانهای برگزاری کنفرانسها کارگاهها و جلساتی بود که با حضور بازیسازان با تجربه داخلی و خارجی برگزار شد. جوانانی که تازه به حوزه بازی ورود پیدا میکنند، میتوانند در این جلسات و کنفرانسها دانش کامل به دست بیاورند و در واقع این جلسات مرجعی برای آنهاست.
کاظمی اظهار داشت: نمایشگاه جشنواره بازیهای رایانهای میتواند بهتر از این برگزار شود اما با این وجود به عنوان شروع بعد از سکوت چندین ساله خوب است.
وی در مورد مهمترین چالشهایی که در این چند سال در عرصه بازیسازی با آن مواجه شده است، عنوان کرد: ما همچنان با چالشهای زیادی مواجه بودیم و همراه با چالشها کار کردیم. فیلترینگ، تحریمها عدم دسترسی به بازار بینالملل و عدم داشتن رقبای بینالمللی مهمترین چالشهای ما بود.
دارنده غزال زرین جشنواره دهم چالش دیگر در حوزه بازیسازی را هزینهها دانست و افزود: درآمد در داخل کشور ریالی است. اما هزینههایی که پرداخت میکنیم دلاری است و این یکی از مشکلات اساسی محسوب میشود. مشکل دیگر نبود بستر خوب برای فروش است.
کاظمی بیان کرد : به خاطر مشکلاتی و چالشهای موجود، شرکت خود را به خارج از کشور منتقل کردیم و ۴ سال است که فعالیت در حوزه خارج از کشور داریم .اگر درگاهی ایجاد شود که تیمها بتونند در حوزه بینالملل فعالیت کنند مسلماً کیفیت بازیها بیشتر میشود و جهش بزرگی در عرصه بازی و بازیسازی کشور اتفاق میافتد.