سکوی پرش غزال فرصتی برای مشاهده بسته کاملی از «شروع» و «موفقیت» تیم‌های نوپا

یکی از داوران رویداد سکوی پرش غزال دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، برگزاری این جشنواره را برای تیم‌های کوچک و نوپایی که قصد ورود به صنعت بازی دارند، فرصتی برای مشاهده بسته کاملی از «شروع» و «موفقیت» در این صنعت عنوان کرد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسین اثنی عشری، مدیر توسعه کسب و کار استودیو تاد و یکی از داوران جشنواره بازی‌های رایانه‌ای امروز (۱۶ بهمن‌ماه) در حاشیه سکوی پرش غزال با اشاره به برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: این رویداد به واسطه حضور سرمایه‌گذاران بزرگ و ناشران بازی، فرصت مناسبی برای ارائه بازی‌ها توسط تیم‌های بازی‌ساز است.

وی افزود: در این رویداد عملا در مورد بیزینس مدل و تیم‌سازی صحبت می‌شود و از همین رو، تیم‌های کوچک و نوپایی که قصد ورود به صنعت بازی را دارند، می‌توانند بسته کاملی از شروع و موفقیت در این صنعت را مشاهده کنند.

مدیر توسعه کسب و کار استودیو تاد با بیان اینکه امسال سرمایه‌گذاران خوبی در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند، یادآور شد: به نظر، رویداد امسال بهتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی درباره رویکرد خود در داوری اینطور توضیح داد: زمانی که تیم قصد جذب سرمایه را دارد، ما به چند موضوع از جمله پتانسیل بازی، ارزشمندی تیم و محصول توجه داریم.

اثنی‌عشری در ادامه درخصوص ارزیابی سرمایه‌گذاران بر بازی گفت: یکی از نکات مورد اهمیت، ارزش‌گذاری دقیق تیم و بیزینسی است که قصد جذب سرمایه را دارد. سرمایه‌گذاری یا بر روی محصول یا روی تیم انجام می‌شود؛ اگر در مورد محصول صحبت می‌شود، باید بازه زمانی مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود که در چه زمانی، قرار است چه درآمدی به دست آورد؟ اما سرمایه‌گذاری روی تیم کار بزرگ‌تری است.