آشنایی اساتید و دانشجویان دانشکده «آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری» با کارکردهای حوزه سلامت و درمان بازی‌های رایانه‌ای

 بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای میزبان جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی بود. آنها در این بازدید در جریان فعالیت‌های این بنیاد در بخش‌های مختلف آموزش، پژوهش و نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفتند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اساتید و دانشجویان این دانشکده با حضور در «اتاق بازی» بنیاد با تعدادی از بازی‌های آموزشی مبتنی بر فناوری VR حوزه سلامت، بهداشت و درمان آشنا شدند. همچنین در این بازدید آنها با روند رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای توسط کارشناسان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مصرف بازی آشنا شدند.

علیرضا فراهانی، معاون بهبود کسب و کار و تولیدات محتوایی نیز در این بازدید در توضیحاتی به معرفی رویکردهای این معاونت در حمایت از شرکت‌های بازی‌ساز و همچنین خدمات این بخش در تولید بازی‌های جدی در حوزه‌های مرتبط به سلامت و درمان پرداخت.

حمایت از ایده‌های جدید در حوزه تولید بازی‌های متناسب با حوزه بهداشت و درمان با تخصیص وام تبصره 18، کمک به تسهیل روند سرمایه‌گذاری در جهت تولید و نشر این بازی‌ها، ایجاد کارگروه مشترک میان این دانشکده و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به منظور طراحی اتاق بازی در بیمارستان‌ها با رویکرد کمک به روند درمان بیماران با بهره‌گیری از گیمیفیکیشن و آموزش اساتید با بهره‌گیری از فناوری VR از جمله مباحثی بود که در این نشست توسط فراهانی مطرح شد.

در ادامه این بازدید مریم محبی، مدیر آموزش انستیتو ملی بازی‌سازی نیز در توضیحاتی گزارشی از خدمات این بنیاد در حوزه آموزش ارائه داد. برگزاری دوره‌های ترمیک آموزش بازی‌سازی برای مقاطع سنی مختلف (از کودکان هفت سال تا بزرگسالان) در انستیتو ملی بازی‌سازی در قالب چهار دپارتمان و همچنین برگزاری اردوهای استعدیابی بازی‌سازی در شهرهای مختلف کشور پرداخت از جمله موضوعاتی بود که مدیر آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جریان این بازدید به معرفی آنها پرداخت.

محبی در ادامه توضیحات خود همچنین از برگزاری دوره اتاق فرار به منظور آموزش برخی مهارت‌ها در ترم زمستان انستیتو ملی بازی‌سازی خبر داد.

مهشید شهیدی مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در جمع اساتید و دانشجویان این دانشکده در توضیحاتی گزارشی از رویکردهای پژوهشی این بنیاد در حوزه مطالعات بازی و بازی‌های جدی ارائه داد.