معاون هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برنامه این سازمان برای تبدیل عملیاتهای ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به بازی رایانهای خبر داد و گفت: بنا داریم عملیات نیروی هوایی برای دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور را به یک بازی رایانهای تبدیل کنیم.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای سردار «مجید جوشقانی» در بازدید از دومین نمایشگاه بینالمللی بازیهای رایانهای تهران افزود: تلاش بر این است که این بازی تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده طراحی و رونمایی شود. وی همچنین از برنامه ارتش برای تولید نسخه جدید از بازی «مبارزه در خلیج عدن» خبر داد و گفت: موضوع درگیری نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در خلیج عدن محمل خوبی برای تولید یک بازی رایانهای بود که با تلاش متخصصان این بازی ساخته و به بازار عرضه شد.
معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه ارتش قصد دارد با بهرهگیری از شرکتهای فعال بازیساز به طور جدی به حوزه بازیهای رایانهای ورود کند، افزود: شرکتهای ایرانی از نظر توانمندی در طراحی بازیهای رایانهای به سطح قابل توجهی دست یافتهاند و انتظار میرود در چند سال به سطح کیفی جهانی دست یابند. جوشقانی تولید یک بازی رایانهای را کمهزینهتر از ساخت فیلم و سریالهایی با مضمون جنگ دانست و گفت: در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی همواره تجهیزات و ادوات و مهمات وجود دارد در حالی که در طراحی بازی تنها با انجام یک تحقیق میدانی میتوان در دنیای مجازی فضای مورد نیاز را طراحی کرد.