درباره DGRC
بازیهای دیجیتال در جهان به عنوان یک ابزار جذاب سرگرمی، یک رسانه پرمخاطب، یک راهکار اثربخش آموزشی، یک روش کارآمد بهداشت و سلامت و یک اقتصاد بزرگ، پدیده مهمی محسوب میشوند. صنعت بازیهای دیجیتال، همچون هر صنعت دیگری برای توسعه و پیشرفت خود نیازمند تحقیق و توسعه بوده و برای این امر، شبکهسازی و خلق هستههای پژوهشی در دانشگاهها و مراکز علمی و انتقال دانش تولید شده به صنعت، حیاتی به نظر میرسد.
کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال یا Digital Games Research Conference (DGRC) در حال حاضر، جامعترین کنفرانس در کشور جمهوری اسلامی ایران است که گستره وسیعی از تحقیقات را با محوریت بازیهای دیجیتال در شاخههای فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم پزشکی در برمیگیرد.
این کنفرانس هرساله توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان نهاد متولی صنعت در ایران از سویی و یک دانشگاه معتبر کشور، به انتخاب شورای سیاستگذاری از سوی دیگر برگزار میگردد. هدف متعالی DGRC، تقویت مبانی نظری حوزه بازیهای دیجیتال و پیوند دانشگاه و صنعت است.
دبیرخانه DGRC
دبیرخانه دائمی DGRC، مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک)، واقع در ساختمان اصلی بنیاد ملی بازیهای رایانهای بوده و همه روزه از شنبه تا چهارشنبه آمادگی پاسخگویی به سوالات مخاطبان محترم را دارد.
نشانی دبیرخانه: ایران، تهران، خیابان مفتح شمالی، خیابان گلزار، تقاطع زیرکزاده، پلاک 32، بنیاد ملی بازیهای رایانهای، طبقه 4، معاونت پژوهش. تلفن: 00982188310370 داخلی 411.
نشانی وبسایت: www.dgrconf.com
نشانی ایمیل: info@dgrconf.ir
درباره DGRC2018
دومین دوره ملی و اولین دوره بینالمللی این کنفرانس با همکاری دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی این دانشگاه در هشتم و نهم آذرماه 1397 برگزار میشود. در این دوره از کنفرانس، مقالات علمی از سراسر جهان و در قالب دو زبان انگلیسی و فارسی مورد پذیرش قرار میگیرند.
همچنین به جز ارائه پوستری و شفاهی مقالات، در بخشهای فرعی کنفرانس، جایزه بازیهای جدی 1397 (SeGaP2018)، کارگاههای آموزشی، نشستهای تخصصی و میزهای تکنولوژی برگزار میگردند.
مکان و زمان برگزاری DGRC2018
دومین دوره DGRC در محل دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نشانی ایران، تهران، خیابان ولیعصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، ابتدای خروجی نیایش، جنب مجموعه ورزشی انقلاب، دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و به مدت دو روز در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 8 و 9 آذرماه 1397 برگزار میگردد.
محورها و موضوعات DGRC2018
DGRC2018 پذیرای گستره جامع و وسیعی از موضوعات در چهار شاخه فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم پزشکی برای مطالعات علمی است. مقالات میتوانند در قالب محورهایی نظیر:
یادگیری ماشین/ الگوریتمهای تکاملی/ شبکه عصبی/ تصمیمگیری، راهبرد و راهبری/ تولید محتوای رویهای/ شبیهسازی/ مدلسازی/ معماریها و الگوریتمها/ امنیت/ دادهکاوی/ پردازش موازی و توزیعشده/ رایانش ابری/ بهینهسازی/ ارزیابی کیفی/ متعادلسازی و دشوارسازی پویا/ تجربه و رابط کاربری/ مدلهای برنامهنویسی بازیهای آنلاین/ گرافیک رایانهای/ محیطهای تعاملپذیر/ فناوریهای پوشیدنی/ واقعیت مجازی، افزوده و آمیخته
توانبخشی حسی، حرکتی و شناختی/ مراقبتهای بهداشتی و درمانی/ ابزارهای سیاستگذاری/ تامین مالی/ جمعسپاری/ مدیریت انتقال فناوری/ پولسازی و مدلهای کسبوکار/ تحقیقات بازار/ تبلیغات/ آینده پژوهی/ یادگیری/ غوطهوری/ فقه و اخلاق/ فلسفه بازی/ حقوق و مالکیت فکری/ خشونت/ اعتیاد آنلاین/ هویت/ جنسیت/ دیپلماسی سرگرمی/ سواد بازی/ ژانر/ شخصیتپردازی/ داستانگویی و روایت/ صداگذاری/ موسیقی/ طراحی بازی
و سایر زمینههای مرتبط در حوزههای فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی و هنر
تمرکز ویژه DGRC2018، بر مقوله بازیهای جدی و زیرشاخههای مرتبط به آن از قبیل آموزش نظری، آموزش مهارتی، تبلیغات و اقناع، اصلاحات اجتماعی و ترویج رفتارهای جامعه پسند، درمان، توانبخشی و تندرستی است.
فرآیند ارسال و پذیرش مقالات در DGRC2018
مقالات ارسالی به زبان انگلیسی یا فارسی باید حداکثر در 12 صفحه مطابق با راهنمای تدوین مقالات DGRC2018 تدوین شده و از طریق سامانه دریافت مقالات در وبسایت کنفرانس بارگذاری و ارسال گردند. پس از داوری تخصصی، مقالات پذیرفته شده به یکی از دو صورت «شفاهی» یا «پوستری» ارائه خواهند شد.
کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال، تحت حمایت IEEE بوده و تمامی مقالات پذیرفته شده در کنفرانس، در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه میگردند.