دانشآموزان علاقهمند برای شرکت در دومین جشنواره بازیهای رایانهای تهران محدودیت تعداد اثر نداشته و میتوانند همه آثار تولیدی خود را در این بخش به دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری ارائه دهند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای ، براساس ضوابط و قوانین مسابقه بازی بخش دانشآموزی دومین جشنواره بین المللی بازیهای رایانهای، دانش آموزان می توانند همه آثار خود را به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال کنند. همچنین همه محصولات تولید شده ایرانی که تا 16 خرداد ماه 1391 تولید آنها به پایان رسیده و یا مراحل نهایی تولید را سپری کردهاند میتوانند در این بخش شرکت کنند و بازیهای ارائه شده به دبیرخانه باید توسط دانش آموزان به صورت گروهی یا انفرادی تولید شده باشد.بر این اساس، محصول میبایستی دارای نصب سریع و آسان باشد و درصورتی که نصب و اجرای آن نیازمند طی مراحل خاصی است، ذکر بیش نیازها و راهنمای نصب همراه محصول ارسال شود. امکان حضور همزمان بازیهایی که به صورت حرفهای تولید شدهاند در دو بخش مسابقه اصلی و مسابقه دانشآموزی بلامانع است و در هر دو بخش مورد داوری قرار خواهندگرفت. اما محصول میبایست به صورت مجزا در هر دو بخش (مسابقه اصلی و مسابقه آفرینشهای دانشآموزی) ثبت نام شود. ثبت نام در این بخش تنها توسط صاحب (صاحبان) اثر امکان پذیر است . صاحبان اثر جهت ثبت نام، باید فرم ثبت نام را تکمیل نموده و تا زمان اعلام شده (16خرداد ماه1391) به همراه مدارک خواسته شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. براساس این گزارش، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در بخش مسابقه ملی دانشآموزی عبارت است از: فهرست کاملی از دانشآموزانی که در تولید بازی شرکت داشته اند. (ذکر اسامی تمامی افراد گروه تولید به همراه سمت و فعالیت آنها ضروری است درصورتی که تولید فردی باشد و هریک از دانشآموزان به صورت مستقل نسبت به تولید بازی اقدام نموده باشد تنها ذکرمشخصات آن فرد کافی است.)ارایه مدارک و مستندات ساخت بازی، بیان ویژگیهای بازی ازدیدگاه دانشآموز و توضیح مراحل بازی و مراحل تولید جهت داوری ضروری است. همچنین در صورت استفاده از منابع آماده که مورد استفاده گروه تولید قرار گرفته باشد ذکرکامل چگونگی آن ضروری و روند تولید محصول و فناوریهای مورد استفاده در تولید آن باید به صورت مکتوب ارایه شود.دومین جشنواره بین المللی بازیهای رایانهای تهران با هدف ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، شناخت و حمایت از ظرفیت و استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومیسازی و تقویت تولیدات داخلی، ایجاد فضای رقابت علمی، فنی، فرهنگی و هنری میان دست اندرکاران فعال در صنعت بازیهای رایانهای در جهت ارتقا و رشد کمی و کیفی این صنعت، ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی خلاقیتهای دانشآموزان در صنعت سرگرمی و بازی 6 الی 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار میشود.